قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

تأثیر دعا در فرج نسبت به احوال بندگان

تأثیر دعا در فرج نسبت به احوال بندگان

دعا

.


شخص مۆمن بعد از آن که به اهمیت دعا برای فرج آن حضرت پی می‌برد، عشق و محبت درونی اش نسبت به مولایش در وجودش شور و هیجانی ایجاد می‌کند و توفیق الهی نیز او را مدد می‌نماید، ‌تا برای آن حضرت دعا کند و تعجیل فرجش را از خداوند بخواهد، و در این مسیر آن‌چه مهم است این است که سعی و تلاش کند تا موانع استجابت دعا را برطرف کند، و آن‌چه درسرعت بخشیدن به اجابت دعا نقش دارد، از آداب و شرایط دعا، فراهم نماید

ادامه مطلب ...

عجیب ترین معلم تاریخ

عجیب ترین معلم تاریخ

امام سجاد



اساسا راه شناخت اهل بیت علیهم السلام آن نیست که مقید به مناسبت ها باشیم. هر روز روز امام سجاد علیه السلام است و هر روز برای پیامبر صلی الله علیه وآله است و هر روز مختص به پرفضیلت ترین بندگان خدا در روی زمین – که محمد و آل محمد هستند – اختصاص دارد و ما باید از هر روزمان استفاده کنیم تا از راه مطالعه زندگی و گفته ها و عمل به راه زندگی ائمه علیهم السلام ، به آنان نزدیک شویم.

 

ادامه مطلب ...

نگاه قرآن به اخلاق

از آنجا که تکامل اخلاق ریشه همه اصلاحات اجتماعى و وسیله مبارزه با مفاسد و پدیده‏هاى ناهنجار است ، لذا تهذیب نفوس و تکمیل اخلاق نیز مهمترین هدفى بوده  که ادیان آسمانى بر آن تکیه کرده اند. 


اخلاق

(قَدْ أَفْلَحَ مَن زَکَّئهَا*وَ قَدْ خَابَ مَن دَسَّئهَا)

بى‏تردید کسى که نفس را [از آلودگى پاک کرد و] رشد داد، رستگار شد. *و کسى که آن را [به آلودگى‏ها و امور بازدارنده از رشد] بیالود [از رحمت حق‏] نومید شد.(شمس 9-10)

 

ادامه مطلب ...

دانلود کلیپ شهر محبت

دانلود کلیپ هفتاد فرسنگ زیر دریا ...

دانلود کلیپ گنج رنج

       این کلیپ را از دست ندهید .

اهمیّت فوق العاده زکات در اسلام‏

اهمیّت فوق العاده زکات در اسلام‏

زکات


امام صادق علیه السّلام فرمودند: «سارقین سه گروه هستند:  

 1  - مانع زکات؛ (کسى که زکات را نمى‏پردازد)  

2- کسى که مهر همسرش را حلال مى‏شمارد (و آن را نمى‏پردازد) 

 3- و کسى که قرض مى‏گیرد و نمى‏خواهد بپردازد.»

ادامه مطلب ...

دانلود کلیپ صدای آب

  • سواحل زیبا(5)  
  • با شنیدن صدای آب لذت می‏برید 
  •  این کلیپ را حتما دانلود کنید.  
  •  مدت زمان  6:13  

دانلود کلیپ حدیث سرو

با امام جماعتی که نماز را اشتباه می خواند چه کنیم؟


با امام جماعتی که نماز را اشتباه می خواند چه کنیم؟

نماز جماعت


دو شرط مهم امر به معروف این است که فردی که امر به معروف می کند در درجه اول عامل به معروف باشد و دیگر اینکه زمینه پذیرش را در فرد خطاکار فراهم آورد، به این صورت که ابتدا او را به صورت ملایم و با رویی گشاده امر به معروف نماید و اشتباهش را گوشزد کند.


ادامه مطلب ...

اگر اهل عملی، امر به معروف کن!!!

امر به معروف و نهی از منکر آن قدر در روحیات و آیات مورد تأکید قرار گرفته است که نگاهی به اهمیت آنها بسیار تکان دهنده است و انسان را هشیار می نماید.


امر به معروف و نهی از منکر

یکی از احکام مهم اجتماعی اسلام امر به معروف و نهی از منکر است، به عنوان نمونه حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) در نهج البلاغه می فرمایند همه اعمال خیر در برابر او به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای (آب دهان) در برابر دریای مواجّ است.

این حکم اجتماعی اسلام شرایط و مسایل مربوط به خود را داراست که تلاش می شود تا در سیر مقالات مربوط به احکام امر به معروف و نهی از منکر ابعاد این مسایل و شرایط را بیشتر بیان و تقدیم نمائیم . در این مقال تلاش می گردد تا یکی از اموری که به اشتباه جزء شرایط امر به معروف و نهی از منکر تصور شده است را بیان نمائیم، چرا که این شبهه امروزه از مهمترین موانع جهت تحقق این حکم اجتماعی اسلام به شمار می آید.

هر چند اهل عمل بودن در تأثیر گذاری امر به معروف بسیار موثر و مطلوب است اما بنا به نظر هیچ یک از مراجع تقلید، این امر شرط ضروری برای وجوب امر به معروف نمی باشد
ادامه مطلب ...

اعتماد به نفس را در این عبادت جستجو کنید!!

افزایش اعتماد به نفس

نماز خواندن موجبات افزایش اعتماد به نفس را فراهم می‏آورد. زیرا وقتی آدمی با خدا سخن می‏گوید و از او استعانت می‏جوید (ایّاک نعبد و ایّاک نستعین) توان بیشتری را در خود احساس می‏کند که ناشی از اتکای به خدای تعالی است و داشتن چنین نقطه اتکایی باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می‏گردد. او در این حال خود را بسان قطره‏ای می‏داند که با دریا پیوند خورده است.

قطره دریاست اگر با دریاست ور نه او قطره و دریا دریاست

به این ترتیب درمی‏یابیم که آدمی از خویشتن مفهوم بهتری خواهد داشت و تصور وی از خود در مرتبه بالاتری قرار می‏گیرد و مفهوم خود در نزد او تعالی می‏یابد و این همه موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می‏گردد.

ادامه مطلب ...

ابلیس؛ فرشته است یا جن؟!

قرآن کریم ماهیت ابلیس را اجمالا که آفرینش وى از آتش و اینکه از اجنه بوده است سخن گفته ، اما به تفصیل آفرینش او چون تفصیلى که در آفرینش انسان بیان کرده، نپرداخته است. 


شیطان

( وَ إِذْ قُلْنَا لِلْمَلَئکةِ اسْجُدُواْ لاَدَمَ فَسَجَدُواْ إِلَّا إِبْلِیسَ أَبىَ وَ اسْتَکبرَ وَ کاَنَ مِنَ الْکافِرِین‏)

و چون فرشتگان را فرمان دادیم که بر آدم سجده کنید، همه سجده کردند مگر شیطان که ابا و تکبّر ورزید و از فرقه کافران گردید.(بقره/34)

قرآن کریم ماهیت ابلیس را اجمالا که آفرینش وى از آتش و اینکه از اجنه بوده است سخن گفته ، اما به تفصیل آفرینش او چون تفصیلى که در آفرینش انسان بیان کرده، نپرداخته است. 

اما دانشمندان و بزرگان دینی در این که ماهیت و حقیقت ابلیس از جنّ بوده یا از فرشتگان؟ بر یک نظر نیستند.

و در مجموع می توان گفت که در این زمینه سه دیدگاه وجود دارد:

ادامه مطلب ...