قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

نمونه های عینی از تاثیر قرآن در زندگی

قرآن
تأثیر قرآن در زندگی یک جوان

احمد بن سعید عابد گفت: پدرم برای من نقل کرد که در زمان ما، در کوفه جوان خداپرستی بود - بسیار خوش صورت و زیبا اندام - همواره در مسجد جامع حضور داشت و اندک وقتی بود، که در مسجد نباشد.

زن زیبا و خردمندی چشمش بر او افتاد و دلباخته اش شد. پس از مدت ها که رنج کشید و روزها بر سر راه آن جوان ایستاد، یک روز، هنگامی که جوان به مسجد می رفت. زن خودش را به او رسانید و گفت: ای جوان! بگذار یک کلمه با تو سخن بگویم، آن را بشنو، آنگاه هر چه خواستی بکن.

جوان به آن زن بی اعتنایی کرد و با او سخن نگفت. و به راه خود رفت هنگامی که از مسجد به قصد منزل می رفت آن زن دوباره سر راهش آمد و گفت: ای جوان! می خواهم یک جمله با تو سخن بگویم؛ به سخنم گوش کن.



  ادامه مطلب ...

ببین آیا در زندگیت خوشبختی؟!

خوشبختی


خوشبخت، واژه ای که در ادبیات ما بسیار رواج داشته و بار معنایی خاصی را به دوش می کشد و در عین حال می تواند ملاک و معیار تمایز آدمیان از یکدیگر نیز باشد.

بر این اساس مردمان به دو گروه مجزای خوشبخت و بدبخت تقسیم می شوند. و در این میان نکته حائز اهمیت آن است که خوشبختی فرد با توجه به شرایط و جایگاه او در مواجهه با لذایذ دنیا تعریف می گردد.

 


ادامه مطلب ...

بهترین راه مبارزه با آمریکا


موافقان و مخالفان توافق ژنو بخوانند؛ راه اصلی مبارزه با آمریکا چیز دیگری است که  باید جدی تر بگیرند.
مبارزه با امریکا


دست دخالت امریکا در کشور ما از سال های دور حتی قبل از انقلاب در سیاست های استعماری دخیل در ایران دیده شده است.

آمریکا دشمنی خود را بارها به این ملت ثابت کرده است و نشان داده که نمی توان در عرصه سیاسی به او اعتماد کرد حتی متحدهای چند ساله او در کشورهای عربی نیز آخرسر چوب اعتماد به آمریکا را خوردند.

این کشور بر سر توافق ژنو هم نشان داد که روحیه استکباری خود را از دست نداده است و حتی مذاکره  نمی تواند در نیت از بین بردن  تاسیسات هسته ای ایران دخیل باشد.

 
ادامه مطلب ...

مادرانِ عالی... دخترانِ عالی‌تر!

مادر بودن سخت ترین شغل دنیاست. مخصوصاً اگر قرار باشد مادر یک دختر باشید!

اکنون آینده ی یک نسل، در دستان شماست!


مادر و دختر

 

حسود نباشید!

خیلی ها فکر می کنند حسادت، در زنان بیشتر از مردان وجود دارد. چه این عقیده، درست باشد، چه نادرست؛ خوشبختانه حسادت را می توان در هر دو جنس، به خوبی حل کرد.

و این کار نیز با استفاده از دو روش زیر انجام می گیرد:


1. فکر کردن : به موضوعاتی فکر کنید که برای خودتان، اقوام یا دوستانتان، درباره حسادت، رخ داده است. آیا شما نیز مصداق این حدیث بوده اید که :« حسود زود خشمگین مى شود و دیر کینه از دلش مى رود.


ادامه مطلب ...

توصیه های امام زمان علیه السلام به شیعیان


امام زمان

توقیعات، گاه درباره مسائل اعتقادی، فقهی، بزرگان شیعه و توصیه های حضرت در زمان غیبت به شیعیان است، امام زمان (عج) در یکی از توقیعات خویش خطاب به شیعیان اینچنین می فرمایند ...

غیبت و تغییر کیفیت ارتباط امام معصوم در طول تاریخ تشیع امری است که بارها اتفاق افتاده است؛ به عنوان نمونه می‌توان به حبس طولانی مدت امام موسی کاظم (علیه السلام) در زندان هارون الرشید اشاره کرد تا محفوظ بودن امامان عسگریین در مناطق نظامی تا شیعیان توان دسترسی به امامان خویش را نداشته باشند؛ در همین راستا می توان به غیبت صغری امام زمان (عج) اشاره کرد که در آن شیعیان به وسیله نواب اربعه با حضرت ارتباط داشتند.


  ادامه مطلب ...

با چه زن هایی ازدواج کردن حرام است؟


ازدواج موقت
سۆال 1: با چه زنهایی ازدواج کردن حرام است لطفاً توضیح دهید؟

                                    جواب: ازدواج با محارم حرام است مثل مادر و خواهر و مادرزن و مادربزرگ و خاله و عمه و برادرزاده و خواهرزاده و خواهر رضاعی و ... و همچنین ازدواج با زنهایی که طی سبب خاصی حرام مۆبد می شوند.

ادامه مطلب ...

شوخی هایی که مد می شوند....


شوخی هایی که به تازگی سر و کله شان پیدا شده

کافی است سری به Inbox تلفن همراه تان بزنید، مدتی را در شبکه های اجتماعی گشت و گذار کنید یا کمی به دیالوگ های جوانترها گوش دهید تا جنس شوخی ها دستتان بیاید.


مهمترین ویژگی این شوخی ها، فراگیری و عمر کوتاه (از مد افتادن سریع) آنهاست.


به اضافه اینکه تنوعشان به قدری گسترده است که گاهی نسل های قبلی را هم به وجد می آورد!

 

ادامه مطلب ...

اساس ماندگاری یک عشق

انتظارات و توقعات زندگی زناشویی که نیمه پنهان بوده و به زبان نمی‌آیند، زن و شوهرها را در مرحله ادراک به آزمایش می‌کشد.

همسر

این تخیلات بعد از ازدواج بیرون می‌آیند. اما متخصصین عقیده دارند که تخیلات مربوط به کارهایی که همسرتان باید و نباید انجام دهد، خطرناک هستند. اگر همسرتان را با یک استاندارد غیرممکن مقایسه ‌کنید، اگر نتواند ذهن شما را خوانده و آسیب‌های کودکی شما را التیام بخشیده و به طرز جادویی زندگی رویایی برای شما بسازد، ناامید و دلسرد خواهید شد.

وقتی زوجی هنوز دلباخته هم هستند، نیاز به چیز زیادی ندارند چون هنوز از آن عشق و دلباختگی اولیه لذت می‌برند. توقعتان خیلی کم است، احساسی عالی دارید و زمان زیادی را برای خشنود کردن همدیگر صرف می‌کنید. اما هرچه رابطه عمیق‌تر می‌شود، توقعات و انتظارات تغییر می‌کنند.


  ادامه مطلب ...

حاکم زیرک و مردم خواب

 
حاکم خواب شیطان

تفاوت ظاهری موضع‌گیری‌های امامان معصوم، ناشی از تغییر شرایط زمان آنان است. یکی از اختلاف‌های رفتاری ائمه، موضع‌گیری آنان در برابر حاکمان ظالم است. صلح، جنگ و پنهان شدن، سه رفتار متفاوت ائمه علیهم السلام؛ و امام حسن، امام حسین و حضرت مهدی علیهم السلام، سه نماینده‌ی بارز این رفتارها هستند.

می‌توان با بررسی شرایط موجود در زمان صلح امام حسن و جنگ امام حسین علیهماالسلام تحلیلی از علت پنهان شدن امام عصر(عج) ارائه داد.



 

ادامه مطلب ...