قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

خوشبخت ها این شکلی اند....

خانواده خوشبخت

 

حدود 7 میلیارد جمعیت در این کره ی خاکی زندگی می کند که خیلی از آنها باهم یک خانواده هستند، اما چند درصد آنها ، به معنای واقعی یک خانواده سالم و خوشبختند و احساس آرامش و شادی دارند و چند درصد آنها به خاطر بچه ها، حرف مردم و یا عدم توانایی در تنها زندگی کردن، همدیگر را تحمل کرده و ظاهرا یک خانواده اند؟

همانطور که می دانید، خانواده یک سکوی پرتاب است، پرتاب به سوی موفقیت و آرامش، همه ی شما حتما مزه ی یک روز آرامش واقعی را در کنار اعضای خانواده تان چشیده اید و از طرف دیگر، نا خوشی ها هم، پس متن زیر را بخوانید تا ببینید که چقدر خوشبختید؟



  ادامه مطلب ...

خداوند به هیچ کس تضمینی نمی دهد!

 

در اینجا خوب است همه ما بدانیم که در هیچ یک از امور و شئون زندگی فردی و اجتماعی،عقد

خداوند متعال آیه‌ی تضمینی نفرستاده است،

بلکه همه مشروط است؛ اگر شرایط محقق شد، او تضمین کرده است. چنان که در مراحل و حوادث زندگی نیز شاهدیم که هر رشد و پیشرفتی و حتی هر انحطاط و هلاکتی مشروط است به تحقق اسباب و علل آن.


نظام عالم تکوین حکیمانه است، پس نظام تشریع نیز حکیمانه است، و هر چیزی جایگاه، قدر (اندازه)ای دارد که مقدرات بر اساس آنها رقم می ‌خورد، از جمله رزق در امر ازدواج یا هر امر دیگری.




   ادامه مطلب ...

قضاوت کاغذی

برای پیدا کردن زوج های مناسب، وقت زیادی صرف کرده بودیم و برای هر مورد، سوای کمک گرفتن از نرم افزار، بیش از نیم ساعت وقت گذاشته بودیم؛ بنابراین با مشخصات تک تک افراد آشنا بودم و نسبت به همه‌ی خواسته های طرفین حضور ذهن داشتم. با دقت فراوان خواسته های افراد از قبیل قد، رنگ و رو، سیما، تحصیلات، اشتغال، محل سکونت، تعداد افراد خانواده، قومیت، پوشش و ... را کنترل کرده بودم و حقیقتاً با همه‌ی همکارانم سعی کرده بودیم حداقل 90-80  درصد انتظارات متقاضیان را برآورده سازیم.

 


  ادامه مطلب ...

حکایتی از سیّد محمدحسن طباطبائی

بعد از مدتى اقامت در نجف اشرف به اصرار پدرش به اصفهان بازگشت و به نشر معارف و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم الصلاة و السلام) پرداخت و بعد از فوت پدر بزرگوارش به مشهد مقدّس مشرّف گردید و در آنجا ساکن شد. در این بین مدتى به کسالت نقرس، سیاتیک و عرق النساء، مبتلا شده بود و چندین سال در اصفهان و تهران و خراسان معالجه نمود؛ ولى اصلاً بهبودى حاصل نشده بود، تا اینکه ...

 
ادامه مطلب ...

مکاشفه ملا محمد تقی مجلسی (ره )

مرحوم ملا محمد تقى مجلسى (ره ) مى فرماید: در اوایـل بـلـوغ در پى کسب رضایت الهى بودم و همیشه به خاطر یاد او ناآرام بودم , تاآن که بین خـواب و بـیـدارى حـضـرت صاحب الزمان (ع ) را دیدم که در مسجد جامع قدیم اصفهان تشریف دارنـد.
بـه آن حضرت سلام کردم و خواستم پاى مبارکشان راببوسم , ولى نگذاشتند و رفتند. پس دست مبارک حضرت را بوسیدم و مشکلاتى که داشتم ,از ایشان پرسیدم .

 
 
ادامه مطلب ...

وحشت صهیونیست ‌ها از پاسخ ایران


یک منبع امنیتی اسرائیلی روز سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفت این رژیم در حمله به جنوب سوریه، قصد نداشته فرمانده ایرانی را هدف قرار دهد و تصور می‌کرده به گروهی از نیروهای سطح پائین حمله کرده است.

سردار جعفری


خبرگزاری رویترز تصریح کرده است که به نظر می رسد این منبع ارشد امنیتی اسرائیلی با هدف «جلوگیری از بروز هرگونه تنش با ایران و گروه حزب الله لبنان» این اظهارات را مطرح کرده است.این فرد به دلیل عدم پذیرش رسمی مسئولیت حمله از سوی تل آویو، نخواسته نامش فاش شود.


 

  ادامه مطلب ...

گام به گام تا سبک زندگی مهدوی

زندگی


"سبک زندگی " اصطلاحی است که زیاد خوانده یا شنیده ایم؛ در این زمانه که عصر برخورد آراء و افکار و تمدن ها و فرهنگ هاست، سبک زندگی حکم لشکر نامحسوسی را دارد که اگر تمدنی بتواند سبک و روش خود را در تمدن، مقابل تبلیغ جاری سازد در واقع مرز های جغرافیای فکری خود را گسترش داده و ملت حریف را به مردم خود افزوده است.

 


 

ادامه مطلب ...