قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

همسری با تمام ویژگی های خوب

سعی کنید بهترین همسر دنیا را انتخاب کنید،خوش تیپ بودن،ظاهر خوب داشتن،درآمد خوب داشتن نمی تواند پایه های یک زندگی را پایه ریزی کند. ویژگی های مثبت یک همسر می تواند پارچوب زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد و شادی، نشاط و سلامت زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
انتخاب کردن


در حالی که انسانها با منش ها و اخلاقیات متفاوت رشد می کنند و حتی اگر در یک خانواده باشند ویژگی هایی اخلاقی خاص خود را دارند،مطمئنا همسر شما از یک خانواده و فرهنگ دیگر ویژگیهای رفتاری خاص خود را دارد،


گاهی این ویژگی ها آنقدر برای شما جدید و غیرقابل تحمل است که احساس می کنید از درک شما خارج است. پس لازم است فردی را که زیر یک سقف با شما زندگی می کند، درست انتخاب کنید.




ادامه مطلب ...

چه افرادی را به ولیمه حج دعوت کنیم؟!

ولیمه

یکی از مسائلی که اسلام در موضوع ولیمه دادن به آن اشاره کرده است، رفته به خانه خدا است و می‌فرماید اگر کسی از خانه خدا برگردد و ولیمه بدهد برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت. (حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی)

یکی از مواردی که مهمانی دادن مستحب است، هنگام بازگشت از سفر پر فیض و برکت حج و خانه خدا است. بر مۆمنان لازم است به شکرانه این نعمت بزرگ که نصیب آنها شده است، در راه خدا صدقه بدهند و فقرا ومۆمنان را به مهمانی دعوت کنند و آنها را طعام دهند.


ادامه مطلب ...

راه پیشنهادی خدواند برای رهایی از مشکلات

دعا


یکی از راهکارهایی که خداوند برای رهایی از مشکلات و مصیبت ها بیان می کند، استغاثه به خداست.

نماز و روزه و صبر


نماز استغاثه به خداوند متعال


ادامه مطلب ...

چرا در راه ترک گناه عاجز هستیم؟


آیت الله بهجت

از آیت الله بهجت رحمت الله علیه علت اینکه چرا انسان در راه ترک گناه عاجز و درمانده می شود و از ایشان راهکار خواسته شد.


وی در جواب این پرسش فرمودند:

«ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت " و لا أقول سبحان الله و الحمد لله، لکنه ذکر الله عند حلاله و حرامه» ...


 
ادامه مطلب ...

منتظر حقیقی چگونه باید باشد؟

انتظار


نباید برای آمدن امام وقت مشخص کرد و اگر کسی را دیدیم که برای ظهور امام وقت مشخص کرد تکذیبش کنیم . چرا که از این کار در روایات اهل بیت (علیه السلام) به شدت نهی شده و مکرر فرموده اند: کذب الوقاتون.


در این مقاله به مجموعه ای از وظایف و تکالیف که باید عملی شود تا یک فرد، منتظر حقیقی مولا و امام خود باشد اشاره می کنیم:

اطاعت و پیروی از نایب امام زمان (علیه السلام)


ادامه مطلب ...

یکی از ادله ضرورت وجود امام زمان(عج)

غائب امام کا فائدہ اورصورت استفادہ

وجود امام ضروری است به قاعده لطف و هیچ وقت بشر بی نیاز از امام نخواهد بود و تا موقعی که در سرشت انسان ها غرائز و امیال درونی وجود دارد و آنها دارای قوه اختیار هستند. بشر نیازمند به امامی معصوم که او را در مسیر حقیقت راهنمایی کند، خواهد بود.

لذاست که با وضع موجود هیچگاه جامعه ای که به صلاح کامل برسد محقق نمی شود الا به ظهور آن منجی یگانه و اوست که با قدرت الهی تمام بشریت را با ظهور خود و انقلاب جهانی خود به فلاح و رستگاری سوق می دهد.


  ادامه مطلب ...

شبهه: اعتقاد به توسل منافات با نص قرآن


توسل

عبادت هر شخصی یا چیزی به غیر از خداوند اَحَد و واحِد شرک است. حتی اگر کسی آیه‌ای نیز در این باره نخوانده باشد، عقلش حکم می‌کند که خروج از «وحدت و توحید» و جایگزینی «دوییت» شرک است. هم چنین بدیهی است که هر کس شخص یا چیزی را جز خداوند منّان در وجود و هستی‌بخشی، الوهیت و ربوبیّت مستقل ببیند، آن هم شرک است. و البته هیچ گاه شیعیان نسبت به هیچ کس و حتی رسول اعظم صلوات الله علیه و آله نیز چنین دیدگاه و اعتقادی نداشته و ندارند.

دقت شود که شیعه و سنّی، هر دو قائل به توسل و شفاعت هستند و فقط وهابیت است که به رغم توسلات و شفاعات خود (به زر، زور و تزویر، به امریکا، انگلیس و اسرائیل، به فراماسون و صهیونیسم بین‌الملل، به پول نفت و ... برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین)،


  ادامه مطلب ...

از کجا بفهمیم که قرآنی هستیم؟


قرآن

قرآن مثل طناب است نه باران

 


خداوند متعال قرآن را به مانند باران نازل نکرد که بر زمین بیافتد بلکه آن را به عنوان تجلی نازل کرد و آن را مانند طناب آویخته

 اینکه آن را بیندازد. قرآن کریم حبل متین آویخته است و نه باران انداخته، اگر خواننده به صورت صحیح با کتاب خدا در ارتباط باشد می‌تواند این طناب را طوری بگیرد که با گوینده رابطه داشته باشد.


  ادامه مطلب ...

4 راهکار پیامبر برای تربیت دینی فرزندان


تربیت دینی کودک

 رسول خدا(ص) چهار راهکار برای تربیت فرزندان معرفی می‌کنند. یکی اینکه پدر و مادر ابتدا خود عامل به خیر و خوبی باشند.

در خانه‌ای که پدر و مادر به واجبات، محرمات و حلال و حرام توجه نمی‌کنند یا به نماز اول وقت اهمیت نمی‌دهند نباید انتظار داشته باشند که فرزندانشان دینی تربیت شوند.


 والدین باید صداقت، رفاقت، تدین و مهربانی و اهل عمل بودن به خیر و خوبی‌ها را از خود نشان دهند. بنابراین خوشا به حال پدر و مادری که دین را شوخی نگیرد و آن را در عمل به فرزندانش بیاموزد.








ادامه مطلب ...

از خدا دور شده ام، دیگر دوستم ندارد؟!


امید


همه ما طعم محبت مادر را چشیده‌ایم، مادری که آغوش پر مهرش همیشه به روی فرزند گشوده است و از هیچ کمکی نسبت به او دریغ ندارد. ولی همین مادر که در مهربانیش هیچ کسی تردید ندارد، گاه‌گاهی بدلیل بازیگوشی و بی توجهی و یا عناد و سرکشی کودک، چاره‌ای جز تنبیه او نمی‌بیند.

البته این تنبیه نیز از روی مهر و علاقه است. محبت مادر قطره‌ای از دریای محبت خالق مادر است، نسبت به بندگانش. خدای مهربان، از روی حب و عشق انسان‌ها را خلق کرد و از هیچ کمکی برای هدایت آن‌ها دریغ نورزیده است، فطرتی داد که خداخواه است، عقلی که چراغ راه است، پیامبران و اولیایی که راهبر و راهنما هستند.



  ادامه مطلب ...

8 عذاب روحی جهنمیان



عذاب

1. از چشم خدا افتادن و محروم شدن از ارتباط با پروردگار: «قَالَ اخْسَۆُوا فِیهَا وَلَا تُکَلِّمُونِ»؛

(خداوند گوید) ذلیلانه در آنجا ساکت و دور گردید و هرگز با من سخن نگویید».


2. دوری از رحمت خدا: «وَقِیلَ الْیَوْمَ نَنسَاکُمْ کَمَا نَسِیتُمْ لِقَاء یَوْمِکُمْ هَذَا وَمَأْوَاکُمْ النَّارُ وَمَا لَکُم مِّن نَّاصِرِینَ»؛[2] و (به آنها) گفته مى‏شود: امروز شما را فراموش مى‏کنیم (در میان عذاب رها مى‏کنیم) چنان که شما دیدار امروزتان ر

(در دنیا) فراموش کردید، و جایگاه شما آتش است و شما را هرگز یارى‏کنندگانى نیست.



ادامه مطلب ...

لایک های خطرناک برای انتخاب دختران زیبا


چت

با توجه به این کارکردهای مختلف و این شباهت، این فضا، هر از چند گاهی دستخوش فرهنگ های مختلف و مدهای متنوع می شود و کاربران زیادی نیز با پیگیری این پدیده های جدید آن را به سرعت در فضای مجازی انتشار می دهند.

از جمله مسائلی که مدتی است در شبکه های اجتماعی از رونق بسیار زیادی برخوردار است و میلیون ها لایک و پسند را به خود اختصاص داده است، مسئله جذابیت دختران و بانوانی است که در این فضا به فعالیت مشغول هستند، بدین صورت که تصاویر چند دختر جوان را با اجازه آنها و یا بدون اجازه در کنار هم قرار داده و با این سوال که: کدام دختر جذاب تر و زیباتر است، از کاربران اینترنتی درخواست می کنند تا رأی و دیدگاه خود را پیرامون آنها بیان کنند و به همین جهت نیز کاربران جوان احساس مسئولیت کرده و رأی و نظر خود را با اهمیت تلقی می کنند و در این انتخابات بزرگ شرکت می کنند.



  ادامه مطلب ...

چرا هر روز از تو دور می‌شوم؟


همسر

ما زن ها دوست داریم با تک تک حرف ها و رفتارهایمان یک قدم به همسرمان نزدیک تر شویم اما همیشه ماجرا این طور پیش نمی رود. گاهی هر قدم رو به جلوی زن، مرد را ده ها قدم به عقب می راند.

برای زنی که فکر می کند، حساب همه چیز را کرده و تمام تلاشش را خرج کرده کنار آمدن با این موضوع، آسان نیست.


اولین قدم آن است که  بدانیم ک مردها بعد از ازدواج از ما چه می خواهند و ما باید نگرش خود را با دید آنها اصلاح کنیم .

 

اگر شما چنین احساساتی را تجربه کرده اید، باید بار دیگر گذشته تان را مرور کنید تا بدانید چرا در چشم همسرتان یک زن ایده آل جلوه نکرده اید؟

 

 



ادامه مطلب ...

اگر تعداد اصحابم به 313 نفر می‌رسید ...

یاران

چه بسیارند افرادی که خود را مرد معرکه ای خاص می دانند ولی به محض قرار گرفتن در همان معرکه خود را باخته و فرار را بر قرار ترجیح می دهند. شاید شما هم در زندگی روزمره خود به این افراد برخورد کرده باشید که مانند طبل تهی آوازه و ادعایی کذایی دارند ولی به محض اینکه در کوچک ترین تنگنایی قرار می گیرند، ماهیت خود را نمودار ساخته و میدان را خالی می کنند.


یکی از موضوعاتی که در زمان حاضر می تواند با مسأله فوق الذکر قابل انطباق باشد، مسأله انتظار ولیّ و امام غریب این زمان حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.


  ادامه مطلب ...