قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

در این زمان دعا مستجاب می شود!

در روایتی از امام باقر (علیه السلام) است که حضرت فرمود: «فَعَلَیْکُمْ بِالدُّعَاءِ فِی السَّحَرِ إِلَى طُلُوعِ الشَّمْسِ فَإِنَّهَا سَاعَةٌ تُفْتَحُ فِیهَا أَبْوَابُ السَّمَاءِ»؛ بر شما باد به دعا در سحر! چرا که در این ساعت، درهای آسمان  باز می شود؛ «وَ تُقَسَّمُ فِیهَا الْأَرْزَاقُ»؛ در این زمان روزی ها تقسیم می شود؛ «وَ تُقْضَى فِیهَا الْحَوَائِجُ الْعِظَامُ» و حاجت های بزرگ در این زمان برآورده می شود.

 


  ادامه مطلب ...

جایزه ای خاص برای بندگان خاص!

در میان عبادات مستحب برخی تاکید بیشتری بر آنها شده و از فضیلت بالاتر و بالتبع اجر بیشتری برخوردارند... یکی از این عبادات، عملی است که نشانه ی ایمان واقعی یک بنده به حساب می آید و برای آن اجری قرار داده است که خارج از حد تصور است. جایزه ای ویژه که تنها خداوند برای بندگان خاص خود کنار گذاشته است و هیچ کس از آن خبر ندارد...

   ادامه مطلب ...

تأثیر حجاب بر سلامتی روح و روان

با اندکی تحقیق واقع بینانه ای در کارکرد و تأثیر حجاب در روابط اجتماعی به خوبی می توان آثار مثبت و ارزشمند آن را بر روح و روان زنان و حتی مردان مشاهده کرد. پوشیدگی و خوداری از برهنگی و بی حجابی در جامعه همچون پوشش و سدی محکم می تواند افراد جامعه را از فوران آتش هیجانات شهوانی مصون نگه دارد. با  توجه به آثار مثبت و ارزشمند حجاب و عفاف در زندگی به  خوبی می توان به این نکته اذعان داشت که آموزه های اسلامی با واجب کردن پوشش اسلامی برای زنان و مران به هیچ  وجه به دنبال اسیر کردن و در غل و زنجیر کردن افراد جامعه نبوده است. 
 
ادامه مطلب ...

2شرط مهم برای نزول برکات در زندگی

رحمت حق تعالی همچون بارانی است که دائماً بر عالم هستی می بارد و زمین تشنه ی موجودات را سیراب می سازد.

خداوند متعال در قرآن کریم بارها و بارها خودش را برای بندگانش ، ارحم الراحمین معرفی کرده است. رحمتی که تمام عالم وجود را دربر گرفته است: (وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ ءٍ)1 «اما رحمت من همه چیز را در برگرفته است»
باران در باریدن فرقی میان زمین سخت و سنگلاخی و زمینی که به راحتی آب راجذب می کند نمی گذارد ولی تاثیر بارش باران در هرکدام متفاوت است. زمین سفت و سخت به علت نفوذ ناپذیری، باران را در درون خود جای نمی دهد و تشنه خواهد ماند ولی زمین نرم ، حاصلخیز و سرسبز می شود.
 
ادامه مطلب ...