قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

نهان خانه ی شبکه های ماهواره ای


در چند سال گذشته اغلب کشورها بالاخص مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی، با هدف تاثیرگذاری در افکار عمومی و اختلاف افکنی اقدام به راه اندازی قارچ گونه ی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نموده اند. تا با سیاست و خط مشی خاص خود آنچه را که آنها را در رسیدن به سلطه ی جهانی یاری می کند، در قالب برنامه های مختلف صوتی و تصویری به ذهن مخاطب تزریق نمایند.
 
ادامه مطلب ...

می خواهید خوشبخت باشید؟


«در مورد راه‏ هاى رسیدن به خوشبختى، دیدگاه‏ هاى متفاوتى وجود دارد. مفهوم سعادت در همه نظام ها، اسلامی یا غیر اسلامی،‌ یک مفهوم مقایسه ای است و به معنی دوام لذت و یا دوام نسبی لذت است و حتی مکاتب مادی نیز در زمینة سعادت دنیوی همین تفسیر را دارند.

می خواهید خوشبخت باشید؟

از این رو مثلاً به کسی که از مواد مخدّر استفاده می کند و در دفعات نخستین از مصرف آن لذت فوق العاده می برد،‌ در هیچ مکتبی حتی مکتب های مادی گفته نمی شود که او "سعادتمند" است؛‌ زیرا، در ورای این لذتّ ها و در باطن این احساسات و ادراکات لذتبخش، بدبختی ها و سیه روزی های بسیار وجود دارد. چیزی که اسلام به طور ویژه مطرح می کند و منشأ تفاوت آن با نظام های دیگر می شود، این است که بر اساس ایمان به جهان پس از مرگ از وجود لذایذ و آلام دیگری نیز خبر می دهد و به تناسب آن، مفهوم سعادت را در مرحلة نخست، لذت دائمی و جاودانی آخرت معرفی می کند.


 

ادامه مطلب ...

وهابیت؛ فرقه‎ای علیه شیعه و سنی

افکار ابن تیمیه از همان روزهای نخست از سوی اندیشمندان و علمای شیعه و سنی مورد نقد قرار گرفت و در این زمینه کتاب‎های بسیاری نگاشته شد.اما متاسفانه پس از گذشت حدود 5 قرن از ابن تیمیه، آراء و افکار وی توسط فردی به نام محمدبن عبدالوهاب (که از علمای بزرگ عربستان سعودی بوده)، از انزوا بیرون آورده شد و موجی از تفرقه را بین مسلمانان ایجاد نمود و باعث کشتاری شدید بین ایشان شد.
ترویج آراء ابن تیمیه از سوی محمدبن عبدالوهاب (که عنوان مکتب وهابیت را به خود گرفت) باعث حمله وهابیون با پشتیبانی سیاسی – نظامی شیوخ برخی از قبایل "نجد" به مناطق مسلمان‎نشین حجاز، عراق، شام و یمن، در دهه‎های نخست قرن 13 هجری و قرن 19 میلادی شد.
  
ادامه مطلب ...

استفاده از نعمت های دنیایی اشکالی ندارد اگر...


روزی


امکانات و نعمت‌های داده شده به انسان، وسیله آزمون و امتحان او از جانب خداوند است. پس اگر استفاده از نعمت‌های دنیایی، سبب غفلت از خدا و آخرت نشود و مانع رشد و کمال انسانی نباشد و در جهت تقرّب به خدای متعال باشد، اشکالی ندارد.


در این مقاله «تاکید قرآن بر استفاده انسان از نعمت های دنیوی در دنیا» و «استفاده بهشتیان از لذت های جسمانی» مورد بررسی قرار می گیرد:


  ادامه مطلب ...

غفلت تا به کی؟! آیا وقتش نشده؟


سوال از خدا

أَ لَمْ یَأْنِ لِلَّذینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَ ما نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَ لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ کَثیرٌ مِنْهُمْ فاسِقُونَ (حدید/16)

آیا براى اهل ایمان، وقت آن نرسیده که دل هایشان براى یاد خدا و قرآنى که نازل شده ، نرم و فروتن شود؟ و مانند کسانى نباشند که پیش از این، کتاب آسمانى به آنان داده شده بود، آنگاه روزگار [سرگرمى در امور دنیا و مشغول بودن به آرزوهاى دور و دراز] بر آنان طولانى گشت، در نتیجه دل هایشان سخت و غیر قابل انعطاف شد و بسیارى از آنان نافرمان بودند.


ادامه مطلب ...

داعش چگونه نیرو جذب می کند؟

گونه داعش توانسته است که از این همه کشور، عضو جذب کند؟ چرا افرادی زندگی در اروپا و آمریکا را رها می‌کنند و به سوریه و عراق می‌آیند تا در یک شرایط سخت بجنگند و همکیشان خود را ذبح کنند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با گزارش "مشرق" همراه باشید.


داعش

گروه داعش در سال‌های اخیر توانسته است نیروهای زیادی را از ده‌ها ملیت مختلف جذب کند، نیروهایی که از پنج قاره دنیا خودشان را به عراق و سوریه رساندند تا به عضویت گروه داعش در بیایند.

چگونه یک گروه توانسته است که از این همه کشور، عضو جذب کند؟ چرا افرادی زندگی در اروپا و آمریکا را رها می‌کنند و به سوریه و عراق می‌آیند تا در یک شرایط سخت بجنگند و همکیشان خود را ذبح کنند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با گزارش زیر همراه باشید.




 

ادامه مطلب ...

رمضان و سفره های افطاری مجلل

رمضان به روزهای گرم تابستان، حال و هوای تازه ای بخشیده است.

هرچند روزهای طولانی و گرم، انجام فریضه روزه داری را کمی دشوار کرده و عده ای از مردم شهر ما را ناچار کرده تا در مقابل نگاه دیگران، آب گوارا بنوشند و یا خوراکی تناول کنند.

گویا نگه داشتن حرمت این ماه بزرگ هم برای عده ای سخت شده که اینگونه عمل می کنند.

 
افطاری مجلل
ادامه مطلب ...