قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

طرح جدید "قانون اسلام" در اتریش



اتریش


دولت اتریش لایحه جدید "قانون اسلام" را به جریان انداخت. این قانون قرار است مانع از رویکردهای افراطی به‌ویژه در میان جوانان شود و اسلامی منطبق با "ویژگی‌های اتریش" را تقویت کند.

 فابیان رایشر مددکاری اجتماعی است و یکی از جوانان زیر پوشش حمایتی او برای "جهاد" عازم سوریه شده است. رایشر می‌گوید، یکی از آشنایان این مرد جوان که به سازمان تروریستی "دولت اسلامی" پیوسته بود، با تبلیغات خود او را جذب کرده است.



 


   ادامه مطلب ...

چند نوع گریستن در اسلام داریم؟ و گریه بر امام حسین چه نوع گریه ای است؟


گریه انواع و اقسامى دارد که مهم‏ترین آن ها چنین است‏:


1-. گریه ترس و هراس: این نوع گریه غالباً در اطفال وجود دارد و در واقع کودک با این وسیله، ترس خویش را نمایان می‏کند


2. گریه جلب ترحّم: خود بر دو قسم است: «طبیعى» که بسیار مؤثر و برانگیزاننده است؛ مانند گریه کودکى که پدر و مادر خویش را از دست داده است. «تصنعى»؛ که در ظاهر به دیگران میخواهد بباوراند که ناراحت و اندوهگین است.

 


   ادامه مطلب ...

زیارت کن پیامبرت را از همین جا...

زیارت


در حق تمامى مردم به خصوص حاجیان مستحبّ موکد است، مشرّف شدن

به زیارت روضه مطهّره و آستانه‏ منوّره فخر عالمیان حضرت سیّد المرسلین محمّد بن عبد اللّه صلی الله علیه و آله. و ترک زیارت آن حضرت، باعث جفا در حق او در قیامت است.

 

 

فضلیت زیارت پیامبر رحمت

شیخ صدوق از امیر المومنین علیه السّلام روایت کرده: حجّ خود را به زیارت رسول خدا صلى اللّه علیه و آله تمام کنید، که ترک زیارت آن حضرت پس از حجّ‏ جفا و خلاف ادب است، و شما را به این زیارت دستور داده‏اند و به زیارت قبرى چند که خدا حق آنها و زیارت آنها را بر شما لازم کرده بروید و کنار آن قبرها از خدا طلب روزى کنید. 



   ادامه مطلب ...

صفحه ای برای بچه شیعه ها در اینستاگرام



اگر شما هم از کاربران اپلیکیشن اینستاگرام باشید ممکن است تا به حال صفحه ای به نام بچه شیعه باس... را دیده باشید. اما اگر این صفحه را نمیشناسید با گفتگویی که با آدمین این صفحه داشته ایم آن را به شما پیشنهاد می کنیم. صفحه ای متفاوت در فضای مجازی با این عنوان که " یه بچه شیعه چه کارایی باس بکنه، چه کارایی نکنه!"

فضای مجازی فرصتی است که هرکس به تناسب نیاز مندی ها و علائق خود آن را دنبال می کند. با گسترش فضای مجازی انبوهی از صفحاتی که کارکردهای متفاوتی دارند راه اندازی شد. بعضی از این کارکردها مثبت و بعضی منفی بودند و هرکس هم به تناسب ویژگی ها و اعتقاداتی که دارد در این فضا دنبال کننده صفحات مورد علاقه خود است.


 

  ادامه مطلب ...

قرآن با خرافات برخورد می کند...


خرافات

همواره یکی از مسائل دغدغه برانگیز مصلحان اجتماعی، رواج خرافات در جوامع بوده است. رواج خرافات مایه انحطاط اندیشه و کاهش مقام فکر انسانی است.


خرافات جایگزین رشد و ارتقاء و تعالی بشر است؛ چنان که غلو و زیاده روی در عقیده، جابجا کردن چیزی از جای خود، مایه انحطاط فرهنگ اجتماعی به ویژه در حوزه دینی و وسیله گریز از دین در نسل عقل گرا است.

ساده لوحی و زود باوری برخی افراد نوعی کاستی فکری، کودنی، محافظه کاری غیر عملی دارد.



  ادامه مطلب ...

درس داعش از راهیپمایی اربعین


راهپیمایی اربعین امسال حال و هوای دیگری داشت مانوری بزرگ از عزاداران اباعبدالله الحسین که پیام های بسیاری برای داعش داشت.


داعش و پیاده روی کربلا


همایش بی سابقه میلیونی شیعیان جهان در روز اربعین حسینی نشان داد که اتحاد شیعیان جهان حول محور اهل بیت علیهم اسلام می‌تواند به عنوان عاملی برای مبارزه با دشمنان و متحجرانی باشد که نه تنها شیعیان و مسلمانان، بلکه انسانیت و بشریت را برای تحقق اهداف شوم خود هدف قرار داده‌اند.


سنت پیاده‌روی روز اربعین حسینی بنا به اقوالی در زمان ائمه هدی علی رغم ظلم و جور و خفقان حکام وقت انجام می‌شده است.




  ادامه مطلب ...

دستاویز وهابیان در توحید

زیارت حرم امام رضا علیه السلام

«وهابیت» جریانی فکری - سیاسی است که در قرن اخیر ظهور کرده و پیرو برخی اندیشه‌های افراطی سده‌های سوم و چهارم اسلامی می‎باشد؛ که به این جریان «سلفیه» نیز می‌گویند.


در این عصر «محمدبن عبدالوهاب» با طرح و تبلیغ برداشتی بی‌پایه‌ از مفهوم «توحید» و «شرک»، و بزرگنمایی باورهای خرافی موجود در عربستان، در میان مردم ساده، بی بضاعت و بدوی "نجد" نفوذ کرده، و پس از مهاجرت به "درعیه" و برخورداری از حمایت سیاسی و نظامی حاکم آن «محمد بن سعود»، دیدگاه‎های قابل انتقاد و نادرست خود را در سراسر عربستان منتشر کرد.


  ادامه مطلب ...

گیاه خوشبویی که دو بار در قرآن از آن یاد شده!

میوه

پاره‌ای از اعضای پیکره شکوهمند طبیعت همچون درخت، جنگل و مرتع و به طور کلی گیاهان نقش حساس‌تری در زندگی انسان دارند. اگر پوشش گیاهی از بین برود، زندگی آدمی نیز رو به نابودی می ‌رود.

 

گیاهان در قرآن

خرما (رطب) درخت خرما (نخل)

کلمه نخل، نخله و نخیل در بیست آیه از قرآن آمده است. در هشت آیه نخل به تنهایی ذکر شده و در دوازده آیه دیگر در جمع میوه ‌‌هایی مانند زیتون، انار و انگور ذکر گردیده است.


  ادامه مطلب ...

معرفی کتابی کلیدی برای پاسخ به مسائل هستی

کتاب

مفاتیح الغیب، پس از رسائل تفسیری، سیزدهمین اثر ملاصدرا درباره تفسیر قرآن است و موضوع آن علوم قرآنی- تفسیر می باشد. وی در این کتاب به شرح اصول و مبانی تفسیر خود پرداخته و کوشیده است که از تفسیر قرآن به منزله کلیدی (مفتاح) برای پاسخگویی به مسائل هستی بهره گیرد.


وی در این اثر مباحث فلسفی و عرفانی را همراه با برخی آرا و تعبیرات بزرگانی چون غزالی و فخر رازی و ابن عربی آورده است. 




  ادامه مطلب ...

رازهایی برای محبوبیت در دل همسر


محبوبیت یک امر مادرزادی و ارثی نیست. در این مطلب می خواهیم از برخی رازهای محبوب شدن برای همسر پرده برداریم و به شما یاد دهیم چطور پایه های زندگی تان را از همین حالا محکم بچینید که دیوارتان تا ثریا کج نرود.

عشق

امن باشید

همه همسران نیاز دارند در زندگی احساس امنیت کنند و در صورتی جذب طرف مقابل می شوند که چنین احساسی را به آنها بدهند. خود شما هم دوست دارید در لحظه ای که سکوت کرده اید و در لاک خودتان فرو رفته اید، همسرتان کنارتان بنشیند و در مورد حسی که در این لحظه دارید، با شما حرف بزند. بیشتر افراد دوست دارند، شرایطی امن داشته باشند تا بتوانند نگرانی ها و استرس های خود را بیرون بریزند. راه پیدا کردن محبوبیت در دل همسر این است که به طرف مقابل نشان دهید می توانید این فضای امن را برایش مهیا کنید.


  ادامه مطلب ...

راهنمای عاشقانه زندگی کردن کنار یکدیگر


ما نیازهای متفاوتی داریم و نمی توان هیچ انسانی را به خاطر داشتن شدت نیازش یا میل کمتر به نیازی، سرزنش کرد؛ همانطور که نمی توان کسی را به خاطر ترجیح غذایی بر غذای دیگر سرزنش کرد.

زندگی عاشقانه

در اینجا این سوال پیش می آید که با توجه به شدت گوناگون نیازهای انسان ها، پس چگونه کنار یکدیگر زندگی می کنیم؟

ویلیام گلاسر، روانشناس و نظریه پرداز مشهور حوزه روانشناسی به تئوری انتخاب معتقد است. این تئوری در مورد انتخاب‌ها و چگونگی و چرائی انجام آن‌هاست. او می گوید ما به عنوان یک انسان برای دست یافتن به آنچه می‌خواهیم، چگونه رفتارمان را انتخاب می‌کنیم. در یک نگاه کلی تئوری انتخاب بر این دیدگاه استوار است که رفتارهای هر انسان انتخاب‌های او برای ارضای نیازهایش است.



  ادامه مطلب ...