قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

به امام زمان(عج) تعهد بدهیم!

امام زمان


نماز ستون دین اسلام است و کسی که به نماز اهمیت ندهد و در مورد آن بی توجه باشد به شدت در قرآن و روایات اسلامی مورد نکوهش قرار گرفته است. از جمله مصادیق توجه به نماز و خروج از گروه ساهون در مورد نماز، اهتمام به نماز اول وقت است که مورد تأکید دین می باشد و امام زمان (عج) نیز تأکید ویژه ای برآن دارند.

 



ادامه مطلب ...

چرا همه ی انسانها در یک مقام نیستند؟


پرسش: چرا خداوند همه ی انسان ها را در یک مقام قرار نداده است؟

سوال از خدا پاسخ از شما

1. عدالت گاه در عمل ابتدایی یک عامل اخلاقی بررسی می شود، و گاه در واکنش به عمل دیگری است.

مثلا، یک کارفرما می تواند کارگران خود را در نقش های مورد نیاز کارگاهش بگمارد، و کسی حق ندارد به او بگوید چرا مشاغل و تکالیف متفاوتی به کارگران خود سپرده است. معیار عدالت در این موارد حکمت و انگیزه ای است که کارفرما را به ایجاد کارگاه و استخدام کارگر واداشته است.




ادامه مطلب ...

به جای ستایش عمل کنید



حضرت آیت الله خامنه فرمودند: در تدوین برنامه ششم بر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اسلامی و شتاب علمی تکیه کنید.

رهبر و نمایندگان مجلس

ایشان تاکید کردند :

راه حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور را نمی توان در بیرون از مرزها پیدا کرد بلکه علاج واقعی مشکلات در درون کشور و تکیه بر ظرفیت ها و توانایی های داخلی است.









  ادامه مطلب ...

دستاویز وهابیان در توحید


زیارت حرم امام رضا علیه السلام

 «وهابیت» جریانی فکری - سیاسی است که در قرن اخیر ظهور کرده و پیرو برخی اندیشه‌های افراطی سده‌های سوم و چهارم اسلامی می‎باشد؛ که به این جریان «سلفیه» نیز می‌گویند.

در این عصر «محمدبن عبدالوهاب» با طرح و تبلیغ برداشتی بی‌پایه‌ از مفهوم «توحید» و «شرک»، و بزرگنمایی باورهای خرافی موجود در عربستان، در میان مردم ساده، بی بضاعت و بدوی "نجد" نفوذ کرده، و پس از مهاجرت به "درعیه" و برخورداری از حمایت سیاسی و نظامی حاکم آن «محمد بن سعود»، دیدگاه‎های قابل انتقاد و نادرست خود را در سراسر عربستان منتشر کرد.



   ادامه مطلب ...

آیا مسیحیان تا قیامت سرورند!؟

  آیا مسیحیان تا قیامت سرورند!؟

حضرت مسیح

طبق آیه 55 آل عمران:

إِذْ قَالَ اللّهُ یَا عِیسَى إِنِّی مُتَوَفِّیکَ وَرَافِعُکَ إِلَیَّ وَمُطَهِّرُکَ مِنَ الَّذِینَ کَفَرُواْ وَجَاعِلُ الَّذِینَ اتَّبَعُوکَ فَوْقَ الَّذِینَ کَفَرُواْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ ؛ یعنی تا قیامت پیروان حضرت عیسی بر کفار برتری دارند و سرور آنها محسوب می شوند و در واقع یعنی مسیحیان در بخش هایی از جهان تا قیامت سرورند. یعنی اگر حضرت مهدی شیعیان هم ظهور کند باز مسیحیان بر بخش هایی از دنیا برای همیشه سرورند



ادامه مطلب ...

فرمول دوری از گناه

حضرت آدم

از آیات 34 تا 36 سوره مبارکه «بقره» می‌توان برداشت‌هایی درباره برتری لیاقت نسبت به سابقه، فرمول دوری از گناه و کمین شیطان برای بزرگان رسید.

قرائت همیشگی قرآن کریم از توصیه‌های مۆکد خداوند در این کتاب آسمانی و هادیان معصوم دین اسلام است؛ «فَاقْرَۆُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ».

 هنگامی که به فرشتگان گفتیم برای آدم سجده و خضوع کنید، همگی سجده کردند جز شیطان که سر باز زد و تکبر ورزید (و به خاطر نافرمانی و تکبر) از کافران شد!(34)



ادامه مطلب ...