قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

من عاشق محمد(ص) هستم

کمپین مردمی و جهانی علیه تروریسم رسانه‌ای غرب به راه افتاد ‌
آغاز به کار کمپین جهانی «عشاق محمد» صلی‌الله علیه و آله و سلم , این روزها قلب امت اسلامی جریحه‌دار است. موج واکنش جهانی دنیای اسلام به توهین اخیر مجله فرانسوی شارلی ابدو علیه حضرت محمد(ص) این‌بار به شکلی منسجم در فضای مجازی به راه افتاده است. 
 


 
ادامه مطلب ...

مساجد میلیلردی

مسجد

شما چند بار در هفته به مسجد می روید؟ چه عاملی سبب رفتن شما به مساجد می شود؟ در شهرها صدها مسجد وجود دارد مساجدی که درهای خود برای چند ساعتی باز می کنند تا اقامه کنندگان نماز گرد هم آیند و به فرضیه جماعت برسند «نماز جماعت» اولین پاسخی است که به اذهان در برابر پرسش به  این سوال که "چرا به مسجد می روید" می رسد یا با شنیدن نام خانه خدا به ذهن تبادر می شود.


   ادامه مطلب ...

8 اثر پر برکت مسجد رفتن


یک گنبد فیروزه ‌ای و دو تا گلدسته ی شاخ شمشادِ دستِ گل. یک حس خوب با شنیدن صدای خوب موذن؛ و یک نفس عمیق آرام، بعد از چند رکعت نماز جماعت. همه ی این ها یعنی مسجد.
مسجد

این ‌ها در زندگی پرهیاهوی شلوغ امروز ما، چیز کمی نیست اما این آیا همه ‌ی چیزیست که ما می خواهیم؟

ظرفیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی مساجد، برای شکوفا شدن و به فعلیت درآمدن، نیازمند نگاهی تازه هستند. مسجد، با ویژگی های خاص خود، یک نهاد منحصر به فرد اجتماعی است که اگر به نقش آفرینی کامل خود برسد، جامعه ی ما هوای تازه ای را تجربه می ‌کند.

مسجدی که در زندگی ائمه(علیهم السلام) حضور دارد، تنها مکانی برای انجام فریضه ی نماز نیست؛ یک عنصر محوری در ارتباطات اجتماعی و حتی امور فردی محسوب می شود.


  ادامه مطلب ...

همه چیز آن جا است و بازیگر نقش اول


همه چیز آن جا است

 زندگانی یکی از امتیازات این سریال را پخش هر شبی آن می‌داند و معتقد است مخاطبان تاکنون با مجموعه همه چیز آنجاست، ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند، چون این سریال به واقعیات زندگی می‌پردازد.


زندگانی در این سریال نقش مهدی، فرزند اول خانواده را بازی می‌کند که با بحران‌های زیادی روبه‌رو می‌شود و به گفته زندگانی نماد واقعی فرزندان اول است که بار خانواده را به دوش می‌کشند. با او درباره نقشش در این سریال به گفت‌وگو نشستیم.


 



    ادامه مطلب ...

4 سوالی که کسی موقع ازدواج نمی پرسد....


سوال 

ازدواج اگرچه نیاز به تناسب و کفویت منطقی دارد. اما همه چیز این پیوند، بر اساس منطق ریاضیات جلو نمی رود. اگر فهرست ویژگی های طرف مقابل را جلویتان گذاشته اید و به هر کدام نمره خوبی داده اید، باز این دلیل نمی شود که او همسر ایده آل شما باشد.



چیزی که ازدواج را از یک رابطه ریاضی یا همزیستی اجتماعی به یک رابطه انسانی تبدیل می کند، کشش و تمایل است. تمایلی که می تواند شما دو نفر را مثل قطعه های پازل با هم چفت کند و عاطفه میان تان را قوی تر سازد.

   ادامه مطلب ...

«خروج دجّال» از علائم ظهور یا نشانه قیامت؟

دجال

«دجّال» از موضوعات بسیار فراگیر در ادیان و فرقه های مختلف اعتقادی است. در مسیحیت، دجال همواره به عنوان ضدّ مسیح معرفی شده است و در کتب روایی اهل سنت، روایاتی وجود دارد که به طور مفصل درباره ویژگی های دجال سخن گفته است.ویژگی‌ های دجال در مواردی آن گونه به افسانه شبیه است که برخی از صاحب نظران درصدد برآمدند که دجال را موجودی سمبلیک و کنایی بدانند


 روایاتی در الخصال شیخ صدوق خروج دجال را از نشانه های قیامت بر می شمرد:

«قیامت برپا نمى‏شود، تا ده نشانه پدید آید: دجّال‏، (بلند شدن) دود و طلوع خورشید از مغربش و جنبنده زمین (دابة الارض) و (خروج) یأجوج و مأجوج و فرو رفتن در زمین در سه جا ، یکى در مشرق و دیگرى در مغرب و دیگرى در جزیرة العرب و آتشى که از قصر عدن (شهرى است در یمن) که مردم را به سوى محشر سوق مى‏دهد.»



ادامه مطلب ...

پشت پرده ی حاج آقا شهیدی!


زندگی هایی که از مریخ نیامده، شبیه زندگی خود ماست اما کمی اصولی تر! بهتراست بگویم شبیه زندگی خود ماست اگر زندگی کردن را بلد باشیم....

پرده نشین

پرده نشین، روایتی از یک زندگی است که با وقایعی روبرو شده است که شاید برای اغلب مخاطبان و عموم مردم جامعه، ملموس و قابل درک باشد. آنچه مشخص است اینکه بعد از مدت ها شاهد پخش مجموعه ای قوی و با محتوا از رسانه ملی هستیم.


مجموعه ای کم نقص با فیلمنامه ای غنی و با مفهوم که در کنار بازی شایسته و خوب هنرپیشه های سرشناسش، مجموعه ای مناسب را در معرض دید مخاطبان قرار داده است. چیزی که در پرده نشین آنرا باور پذیر کرده است، روابط خانوادگی واقعی و نه کلیشه ای در آن است.



  ادامه مطلب ...

راه های محرم شدن فرزندخوانده در اسلام !

فرزند

راه های مَحرم شدن در اسلام منحصر در سه راه است که عبارتند از: نسب، رضاع و سبب.

«نسب»، همان راه ولادت است که از طریق آن، افراد به یکدیگر محرم می شوند؛ مانند محرمیتِ پسر به مادر و دختر به پدر.

«رضاع»، شیر دادن است که اگر زنی با شرایطی که کتابهای فقهی ذکر شده است کودکی را شیر بدهد، افرادی از جمله خودش، شوهرش، فرزندانش به آن کودک محرم خواهند شد.


«سبب»، همان ازدواج است که با وقوع آن عده ای به یکدیگر محرم می شوند؛ مانند عروس به شوهر و پدر شوهر و داماد به همسر و مادر زن.


  ادامه مطلب ...

یا شفا بده، یا مرا با خودت ببر!

توسل
اگر آن شب صدای انفجار، خانه را نمی‌ لرزاند؛ دخترم آسیبی نمی ‌دید. آن شب همه ی اهل خانه، خواب بودند و من هم کم کم به خواب می‌رفتم. که ناگهان صدای انفجار مهیبی از خانه های اطراف به گوش رسید.

صرف نظر از این‌که علت انفجار چه بود، بی اختیار از جا پریدم و به سمت اتاقک دخترم دویدم. «کوکب»، به صدای بلند، بیش از اندازه حساس بود. سراسیمه در اتاقش را باز کردم و از دیدن صحنه فریاد او شوکه شدم... .

 
ادامه مطلب ...

بازی های وایبری


وایبر که بر حسب اتفاق در ایران نیز ‌مخاطبان و کاربران گسترده‌ای دارد، به تازگی ‌خبر داده که قصد دارد پلتفرم خود را با اضافه کردن بازی‌های محبوب ـ اما فعلا محدود ـ تقویت کرده و گسترش دهد؛ این امر به آن معناست که وایبر قصد دارد تا به تدریج تبدیل به یک شبکه اجتماعی موبایل شود.

بازی های وایبری


نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب و مشهور وایبر خبر داده است که قصد دارد تا اکوسیستم و پلتفرم خود را با افزودن قابلیتی به نام Viber Games به App مخصوص خود توسعه دهد.


این قابلیت در راستای تلاش‌های اخیر وایبر و در پی اضافه شدن امکاناتی همچون Mobile Video Calls و Viber Public Chats طی ماه‌های اخیر است.



   ادامه مطلب ...

عواملی که زندگی را شیرین می کند!

مثبت

بسیار اتفاق می ‌افتد که بلافاصله پس از تصمیم مثبت، موانع و مشکلاتی به وجود می‌آیند. اصولاً مسائل و مشکلات زندگی،  واقعیت ‌هایی غیر قابل اجتناب هستند که در بعضی موارد گریزی از آن‌ ها نیست. مهم روش برخورد با این‌ گونه رخداد هاست. در این بخش به بررسی کوتاه برخی از موانع تفکر مثبت پرداخته می ‌شود.


موانع مثبت ‌اندیشی

1. عدم اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یعنی توجه و تکیه به توانمندی ‌ها و موهبت ‌های فردی که از جانب خداوند به انسان عطا شده و آن، یکی از ویژگی ‌های شخصیتی است که با وجودش، فرد به خود اجازه می ‌دهد، به خویشتن و موقعیت‌ های اطراف نگرش مثبت داشته باشد.


  ادامه مطلب ...