قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

مصیبت ها

.امام حسن علیه السلام :مصیبتها ، کلیدهاى اجرند .

.امام باقر علیه السلام ( به مردى که نزد ایشان از داغِ فرزندش شکایت کرد ) فرمود : مگر نمى دانى که خداوند از مال مؤمن و از فرزندان او بهترینش را بر مى گزیند تا بدین وسیله به وى اجر دهد؟!


ادامه مطلب ...

هرگاه خداوند خوبى مردمى را بخواهد....

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :هر گاه خداوند خوبى مردمى را بخواهد، شمارِ دین شناسان آنان را زیاد گرداند، و نادانانشان را کم کند . پس چون فقیه سخنى بگوید، براى سخن خود یارانى بیابد و چون نادان سخنى بگوید شکست خورد و هر گاه خداوند بدى مردمى را بخواهد، نادانان آنان را زیاد کند و فقیهانشان را کم گرداند و چون نادان سخن بگوید براى گفته هاى خود یارانى بیابد و چون فقیه سخن بگوید مقهور شود
  ادامه مطلب ...

4گلوگاه‌ خطرناک برای سوء استفاده شیطان!!

در زندگی انسان گاه شرایط و موقعیت هایی وجود دارد که شیطان از آن به عنوان حربه ای بر علیه آدمی بهره می جوید از این رو دشمن سرسخت انسان، در آن لحظه و موقعیت حاضر شده و قصد شوم خویش را عملی می سازد در اینگونه لحظات آدمی در تیررس دشمن قرار دارد و باید آمادگی لازم جهت مقابله با او را فراهم سازد.


شیطان
بنابراین شناخت این موقعیت های که گاه از آن غافلیم ضروری و لازم است. برخی از این گلوگاه های عبارت اند از:

 

1)‌ گذرگاه مرگ

لحظه جان دادن لحظه بسیار بحرانی است از این رو دشمن در همان دم حاضر شده می کوشد آدمی را از حریم دین بیرون کند تا سرانجام دست خالی روانه عالم برزخ شود فلسفه تلقین بر مرده نیز می تواند همین باشد.


  ادامه مطلب ...

می‌خواهید شادتر باشید؟

در حالی که کارهایی هم هست که برای شادتر بودن، هیچ وقت و در هیچ شرایطی نباید از برنامه زندگی ما حذف شود. اگر می پرسید کدام کارها را نباید هیچ وقت کنار گذاشت، نگاهی به این موارد بیندازید.

شادی



می خواهید شادتر باشید؟ دوست دارید زندگی آرام تر و بهتری را تجربه کنید؟ اگر چنین هدفی دارید و می خواهید اوضاع زندگی تان را بکلی تغییر دهید، باید بعضی”‹ عادت های غلط را برای همیشه ترک کنید و آنها را کنار بگذارید.

معمولا همه به این بخش قضیه بیشتر توجه می کنند و با حذف کارهای غلط می خواهند به شادی برسند.در حالی که کارهایی هم هست که برای شادتر بودن، هیچ وقت و در هیچ شرایطی نباید از برنامه زندگی ما حذف شود.






  ادامه مطلب ...

لطائف شیرین سخنان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع)


«تبسم گل»
«تبسم گل»

کتاب «تبسم گل» نوشته مهدی زین‌الدینی به بیان لطائف شیرین سخنان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) می‌پردازد.


«تبسم گل» درباره شادی و نشاط در سیره معصومین (ع) تدوین شده است و به بررسی نکاتی درباره شادی و نشاط نظیر اصالت غم یا شادی، پیشینه شادی در قرآن کریم و روایات معصومین(ع) و آداب شادی کردن می‌پردازد.


نگارنده در بخشی جداگانه‌ که بیشترین حجم اثر را در برمی‌گیرد، به بیان لطائف  شیرین سخنان پیامبر(ص) و حضرت علی(علیه السلام) روی آورده است.



ادامه مطلب ...

دیگه دوستت ندارم

هیچ دختر و پسری بدون علاقه ،پای سفره ی عقد نمی نشیند اما چرا بعد از مدتی علاقه از بین می رود و تصمیم به جدایی می گیرند؟

طلاق


متأسفانه آمار های موجود نشان گر رشد فاجعه و معضل  طلاق است . از این رو برای همگان این پرسش مطرح می شود که : علت افزایش و رشد بی رویه معضل « طلاق » چیست ؟

عده ای زیادی علت اساسی وریشه معضل « طلاق » را فقر اقتصادی می دانند ! وحتی بعضی از مسئۆلین نیز بر این باور هستند .

بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی برهمین نظریه ساخته شده است!! اگر با دقت بیشتر به تجزیه و تحلیل معضل « طلاق » بپردازیم ، این نظریه مردود می شود و خواهیم یافت که علت و ریشه اساسی معضل اجتماعی « فقر اقتصادی » نیست بلکه « فقر فرهنگی » است.




  ادامه مطلب ...

نمایش اعمال در روز قیامت چگونه است؟

در فردایی که برای همه انسان ها یکسان فراهم شده حسابرسی و محاکمه افراد به قدری سهل و آسان خواهد بود که انسان گناهکار خود حکم محکومیت خویش را صادر می کند و بدون هیچ گونه اعتراض عذاب را پذیرا می شود زیرا دلائل جرم بسیار دقیق جمع آوری گشته و گناهکار، امکان انکار ندارد.

آیه 49 سوره کهف می فرماید:

نامه اعمال نهاده می شود و مجرمین از آنچه در آن است و می بینند ترسان و لرزان شده می گویند: ای وای بر ما از این نامه اعمال! که کوچک و بزرگی نیست مگر همه را احصاء و شماره کرده و هیچ چیز را وانگذاشته است و آنچه را که کرده اند حاضر می یابند پروردگار تو بر هیچ کس ستم نمی کند.


ادامه مطلب ...

5 ویژگی یک پدر خوب...



پدر نمونه

امروزه با گسترش علم روان‌شناسی و مطالعات بی‌شمار در این زمینه، نقش یک پدر فقط به تأمین معاش ختم نمی‌شود و موضوعات مهم‌تری مثل نقش ارتباطی والدین با فرزندان و تأثیر آن بر روند رشد عاطفی، روحی و اجتماعی و آینده بچه‌ها نیز مطرح است.

اکنون کارشناسان بر نحوه ارتباط پدر با فرزندان و میزان توانایی او در برقراری رابطه عاطفی متقابل تاکید دارند.

از نظر آنان، یک پدر خوب علاوه بر انجام وظایف شغلی خود باید بتواند عشق و علاقه و احترام را در وجود فرزندان نسبت به خود نیز برانگیزد به طوری که بچه‌ها هم به اندازه او، از بودن با پدرشان لذت ببرند.


  ادامه مطلب ...