قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

هرگاه خداوند خوبى مردمى را بخواهد....

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :هر گاه خداوند خوبى مردمى را بخواهد، شمارِ دین شناسان آنان را زیاد گرداند، و نادانانشان را کم کند . پس چون فقیه سخنى بگوید، براى سخن خود یارانى بیابد و چون نادان سخنى بگوید شکست خورد و هر گاه خداوند بدى مردمى را بخواهد، نادانان آنان را زیاد کند و فقیهانشان را کم گرداند و چون نادان سخن بگوید براى گفته هاى خود یارانى بیابد و چون فقیه سخن بگوید مقهور شود
  

هرگاه خداوند خوبى مردمى را بخواهد

.پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :هر گاه خداوند خوبى مردمى را بخواهد، شمارِ دین شناسان آنان را زیاد گرداند، و نادانانشان را کم کند . پس چون فقیه سخنى بگوید، براى سخن خود یارانى بیابد و چون نادان سخنى بگوید شکست خورد و هر گاه خداوند بدى مردمى را بخواهد، نادانان آنان را زیاد کند و فقیهانشان را کم گرداند و چون نادان سخن بگوید براى گفته هاى خود یارانى بیابد و چون فقیه سخن بگوید مقهور شود .

.پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :

خداوند تبارک و تعالى هرگاه ماندگارى یا رُشد مردمى را بخواهد، صرفه جویى و پاکدامنى روزیشان کند و هرگاه نابودى آنها را بخواهد، دَرِ خیانت کارى از طرف خودشان یا از طرف دیگران به آنان را به رویشان بگشاید «تا از آنچه یافته بودند شادمان گشتند، پس به ناگاه آنان را فرو گرفتیم و همگان نومید گردیدند».

۵۶۱۰.امام باقر علیه السلام :هرگاه خداوند خوبى مردمى را بخواهد، به آنان گوش شنوا دهد. و اگر کسى گوشِ باطنىِ شنوا نداشته باشد ، اگر هم خدا سخن حقّ را به گوش [ظاهرى] او برساند، توجّهى نمى کند ، چنان که گویى آن را نشنیده است .


هرگاه خداوند خوبىِ خانواده اى را بخواهد

.پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :هرگاه خداوند خوبى خانواده اى را بخواهد آنان را در دین فقیه و آگاه کند ، کوچک آنان بزرگشان را گرامى و محترم شمارد ، در معیشتشان ملایمت و مدارا و در هزینه هایشان میانه روى روزیشان کند ، به عیبهایشان بینا گرداند و در نتیجه از آنها دست بکشند و توبه کنند ؛ و اگر براى خانواده اى خوبى نخواهد آنان را به حال خود رها کند .

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد 23 اسفند 1392 ساعت 20:49 http://www.downloadhozeh.ir/

با سلام
ممنون از مطالب نابتون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد