قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

به بی‌حجاب‌ها چه باید گفت؟

اگر عقل انسان به فطرت برسد، ابزار تمسخر از دست کفار گرفته می‌شود؛ ریشه تمسخر باید کنده شود، البته اگر بخواهید ریشه تمسخر کنده شود، راهش این است که عقل انسان به فطرت برسد.

بد حجاب

ابزار و ریشه تمسخر آن‌ها چیست؟ آنها دین را باری می‌دانند که بر تو تحمیل شده است، در مقابل، خودشان را آزاد می‌انگارند پس به خودشان اجازه می‌دهند تو را تمسخر کنند، بعد از تمسخر خواهند گفت: ما آزادیم، شما نیز آزاد باشید و هر کاری دل‌تان می‌خواهد بکنید. 

ادامه مطلب ...

نشانه های مهم پایان دنیا

صدوق رحمة الله علیه در کتاب «خصال» روایت کرده است که او گفت: ما جماعتی بودیم که از شرائط و علامات قیام قیامت بحث و مذاکره می کردیم. رسول خدا صلی اله علیه و آله و سلم که در غرفه ای نزدیک به ما بود، بر ما اشراف نموده و از بحث ما مطلع شد و سپس فرمود:


ساعت قیامت فرا نمی رسد مگر آنکه ده آیه از آیات الهیه به ظهور می پیوندد: دجال، و پیدایش دودی در آسمان، و طلوع خورشید از مغرب، و پیدا شدن دابة الارض، و خروج یأجوج و مأجوج، و سه شکاف و فرو رفتگی در زمین: یک فرو رفتگی در ناحیه مشرق و یک فرو رفتگی در ناحیه مغرب و یک فرو رفتگی در جزیرة العرب، و آتشیاز آخر و نهایت عدن پیدا میشود که مردم را بسوی محشر سوق میدهد؛ هر جا که مردم پائین آیند آن هم با مردم پائین می آید، و هر جا که مردم قیلوله کنند (یعنی برای استراحت قبل از ظهر بیارمند) آن هم با آنان قیلوله می نماید و دهمی آن نزول حضرت عیسی علیه السلام است.

ادامه مطلب ...

3خصلت برای شیطانی شدن !

امیرالمومنین صلوات الله علیه می فرماید: از راه ها و پله های شیطان و از سراشیبی ها و پرتگاه های او بپرهیزید. در شکم های خودتان لقمه حرام وارد نکنید همانا شما در برابر نگاه خدایی هستید که گناه را بر شما حرام کرده و راه های طاعت را برایتان آسان و هموار ساخته است.


شیطان

لَاتَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ وَمَن یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ

از گام‏هاى شیطان پیروى نکنید، و هر کس پیروى گام‏هاى شیطان کند، [بداند که‏] او قطعا به فحشا و منکر امر مى‏کند. (نور/21)

ادامه مطلب ...

ای خدا ! چرا امتحان می شویم؟

ابتلاء و امتحان انسان یک سنت ثابت و استثناء ناپذیر الهی است و خداوند همه انسانها را در همه زمانها می‏آزماید. از این رو پیامبران و اولیای الهی نه تنها از این قانون مستثنی نیستند، که آزمونشان سخت‏تر است. زیرا خداوند کسانی را که به او نزدیک‏اند و او به آنان محبت می‏ورزد، سخت‏تر امتحان می‏کند.(1) بیاییم  به اسرار امتحان الهی نظری بیفکنیم.


امتحان

از مجموع آیات و روایات مربوط به ابتلاء چنین بر می‏آید که خداوند به منظور اموری چند انسان را به میدان‏های سخت امتحان می‏کشاند. در اینجا به اختصار به این موارد اشاره می‏کنیم:

1- تربیت و تکامل انسان قانون و سنت دائمی پروردگار بر آن است که برای شکوفا کردن استعدادهای نهفته و به فعلیت رساندن آنها و در نتیجه پرورش بندگان، آنان را می‏آزماید.

ادامه مطلب ...

سفر به فضا به بیان قرآن

قرآن کریم اولین کتابی است که برای اولین بار به جو زمین اشاره کرده و بیان فرموده است که سفر به فضا برای انس و جن با شرایط خاصی امکان پذیر است؛ مثلاً در آیه ی سی و سوم سوره ی الرحمن می فرماید: یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ


بالاخره به فضا برویم یا نه؟

دانشمندان با تلاش های فراوان توانستند شرایط و امکانات صعود به فضا را فراهم و آماده کنند. اما مهم ترین مشکل آن ها، کمبود اکسیژن در طبقات بالای فضا بود.

آ

ادامه مطلب ...