قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

شاه کلید امام صادق علیه السلام برای استفاده بهتر از دنیا

یکی از مباحثی که به صورت گسترده، در آیات و روایات بدان پرداخته شده، مسئله "دنیا" است. قرآن کریم و کتب روایی مشحون است از آیات و روایاتی که هم حقیقت دنیا را معرفی می کند و هم از زوایای متعدد، محاسن و معایب و همچنین نحوه صحیح برخورد با آن را به ما می آموزد. در این مجال مختصر بر آنیم تا با استفاده از گفتار نورانی امام صادق علیه السلام دیدگاه مطلوب و مورد تایید اسلام نسبت به مسئله "دنیا" را مورد بررسی قرار دهیم.


امام صادق

 
ادامه مطلب ...

ﻧﺼﻴﺤﺘﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﻭ خواندنی ﺍﺯ ﺍﺑﻮﺫﺭ غفاری

بسیاری از رفتارها و اعمالی که ما انجام می دهیم آثاری دارند که این آثار، در ابتدا مخفی است؛ ولی مخفی بودن اثر، نشانه بی تأثیر بودن آن گناه نیست؛ مثل بعضی از سرطان ها که هیچ دردی ندارند و فرد وقتی متوجه مرض خود می شود که در نزدیکی مرگ قرار دارد. 

یادمان نرود گناهان آثار مخربی دارند؛ که در همان لحظه اول، ظاهر نمی شوند؛ به فرموده قرآن کریم: «هر مصیبتی که بر شما وارد می شود، به خاطر اعمالی است که انجام می دهید و خداوند خیلی از خطاهای شما را می بخشد» (شوری، آیه 30)


ادامه مطلب ...

من که مؤمنم، نکیر و منکر چرا؟

مدت ها ذهن مرا به خود مشغول کرده بود، فکر و ذِکرم شده بود همین.. خیلی وقت ها می ترسیدم، از خواب می پریدم، شب ها خواب های آشفته می دیدم و... خلاصه بیچارم کرده بود. همیشه خواب می دیدم ...


مرگ


  ادامه مطلب ...