قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

قبر با مرده سخن می گوید!

وقتی که بنده ی مومن وارد قبر می شود، زمین قبر به او می گوید «مرحبا، خوش آمدی، سوگند به خدا، من تو را دوست داشتم، در آن وقت که بر روی من راه می رفتی، و اکنون که در شکم من قرار گرفتی، بیشتر تو را دوست دارم،


قبر

« کسانی که در این دنیا تنها به پول و ثروت اندیشیده، و از افکار دلفریب خود کاخی از آرزوهای دور و دراز دست و پا کرده اند، باید بدانند که چنین نگرشی در زندگی هرگز به صلاحشان نبوده، و در نهایت روزی می رسد که از افکار پوشالی آنها، جز حسرت و ندامتی جانکاه باقی نخواهد ماند. مشکل اساسی چنین انسان هایی در زندگی آن است که آنها حقیقت مرگ را به دست فراموشی سپرده و هرگز به آن نمی اندیشند

ادامه مطلب ...

5 در ناب دریای نهج البللاغه


نهج البلاغه

یکه تاز عالم معرفت، سخن را در این حکمت این گونه آغاز مى کند؛ شما را به پنج چیز سفارش مى کنم که اگر براى آنها شتران را پر شتاب برانید و رنج سفر را تحمل کنید، سزاوار است: 

 1- کسى از شما جز به پروردگار خود امیدوار نباشد 

 2- و جز از گناه خود نترسد  

3- و اگر از یکى سۆال کردند و نمى داند، شرم نکند و بگوید نمى دانم 

 4 - و کسى در آموختن آنچه نمى داند شرم نکند 

 5- و بر شما باد به صبر، که صبر در ایمان مومن چون سر است براى بدن و ایمان بدون صبر، چونان بدنى بى سر، ارزشى ندارد.(نهج البلاغه حکمت 82 )

ادامه مطلب ...

آنچه را بدهید، می‌گیرید

اگر رفتار شما با نوجوانتان محترمانه ، اصیل ، بی پرده و صادقانه باشد ، او نیز با شما به همین شکل رفتار خواهد کرد . شما همان را که می دهید ، می گیرید.

رفتار با نوجوان

می دانم گاهی اوقات انجام دادنش خیلی سخت است . گاهی اوقات فرزندان ما چیزهایی می گویند یا کارهایی می کنند که آن قدر زشت است که ما را به مرز انفجار می رساند . بهتر است وارد جدال تازه نشوید و فقط ارتباط را قطع کنید.

وقتی می بینیم پدر و مادران هنگامی که با فرزندشان به توافق نمی رسند داد و بیداد می کنند ،فریاد می زنند و یا حتی چیزی پرت می کنند ، دچار شگفتی می شویم .

ادامه مطلب ...

اسامی و گرایش سیاسی 28 نامزد محتمل انتخابات ریاست جمهوی

تا کنون اسامی بیش از 30 نفر به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.

انتخابات

تا ثبت نام رسمی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حدود یک ماه دیگر زمان باقی است. این درحالی است که از ماه های پایانی سال 91 تا کنون برخی چهرههای سیاسی و اقتصادی، برای رقابت در این عرصه اعلام آمادگی کرده یا به نوعی تمایل خود را در قالب سخنرانی و یا دیدارهای انتخاباتی عنوان کرده اند.


ادامه مطلب ...

مواردی که غیبت آزاد است !

گرچه غیبت از گناهان کبیره به شمار مى‏آید و در قرآن کریم و روایات به شدت از آن نهى شده است  اما مواردى هست که از این کلّیت استثناء شده و غیبت در آن گونه موارد حرام نیست و چون غیبت از گناهان کبیره و رفتاری بسیار زشت و نابهنجار محسوب مى‏شود  . 

باید موارد استثناء از اهمیت ویژه‏اى برخوردار باشد تا به لحاظ اهمیت بتواند در برابر مفسده غیبت مقابله کند و آن را تحت الشعاع قرار دهد.

ادامه مطلب ...

عید نوروز بر شما مبارک

دو قدم مانده به خندیدن برگ  

یک نفس مانده به ذوق گل سرخ  

چشم در چشم بهاری دیگر  

تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان  

یک سبد عاطفه دارم همه ارزانی تان . . .  

عید نوروز بر شما دوستان عزیز و گرامی مبارک

هفت سین اقتصادی چیست؟

در حال و هوای نوروزی این روزها بد نیست اگر هفت سین اقتصادی زیر را معرفی کنیم. هفت سینی که سعی دارد، چند مفهوم ساده اقتصادی را توضیح دهد...


۱-سکه                  ۲-سرمایه                ۳-سهم                ۴-سود    

۵-سوخت              ۶-سوئیفت                ۷-سلف

ادامه مطلب ...

چرا وجدان کاری نداریم؟

نیروی انسانی در هر جامعه‌ای به عنوان باارزش‌ترین سرمایه محسوب می‌شود؛ به طوری که شاهدیم در نظام بین‌الملل کشورهایی که دارای جمعیت بیشتری هستند، در رشد اقتصادی گوی سبقت را از سایر ملل ربوده‌اند. از آن جمله می‌توان به کشورهای چین، هند، مالزی و... اشاره کرد. نیروی انسانی سرمایه‌ای است که می‌تواند با تخصص و دانش خود علوم و دانش را بومی کند و رشد اقتصادی را در هر زمینه‌ای که کشور به آن نیاز دارد ارتقا دهد و به خودکفایی برساند.

تنبلی

 با ارزش ترین سرمایه

 در این میان، آنچه نیروی انسانی را باارزش‌ترین سرمایه می‌کند، تخصص و دانش و در کنار آن تعهد و وجدان کاری است که باعث می‌شود کار مفیدی در جامعه صورت گیرد. اما به‌کارگیری افراد در کاری که با توانایی‌ها و اطلاعات ایشان همخوانی ندارد یا تغییر در فعالیت کاری او می‌تواند زمینه‌ی ناخشنودی و کارگریزی را در فرد ایجاد نماید.

ادامه مطلب ...

پاسخ رهبر به 10پرسش درباره مبارزه با آمریکا

از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبارزه‌ ملت ایران با سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ آمریکا از سابقه‌ای تاریخی برخوردار است.


این مقابله از کودتای 28 مرداد سال 1332 آغاز شد و در 16 آذر همان سال با سرکوب حرکت ضدآمریکایی دانشجویان ادامه یافت.

متن زیر مروری است بر دیدگاه‌ها و مواضع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره تقابل ملت ایران و دولت آمریکا:

رهبری
ادامه مطلب ...

پرونده حجاب و طلاق در سال 91

دفتر ثبت احوال 9 ماهه فروردین تا آذر 91 هم با وقوع 635 هزار و 17 فقره ازدواج و 96 هزار و 502 فقره طلاق در کشور بسته شد.  به عبارتی در این مدت، هر شبانه‌روز، 2 هزار و 400 و هر ساعت 100 ازدواج و هر شبانه‌روز 390 و هر ساعت 16 فقره طلاق ثبت شد.اما طلاق با همه تلخی ذاتی‌اش، امسال بطور غیرقابل باوری و پس از سالها، نسبت به پارسال 8.8 درصد کاهش یافت؛ هر چند ازدواج هم 9.6 درصد کمتر شد.


طلاق کے بعد بچوں کو اپنے باہمی اختلافات سے دور رکھیں

استانهای خراسان شمالی، زنجان و اردبیل، در خط مقدم نرخ ازدواج  و استان‌های البرز و  تهران در انتهای خط ازدواج قرار گرفتند و از آن طرف در طلاق اول شدند.امسال متوسط سن ازدواج مردان 27.1 سال و سن ازدواج زنان 24 سال بود اما نیمی از طلاق‌ها در همان 5 سال اول ازدواج زوجین رخ داد. این ترکیب سنی ازدواج‌ها و طلاق‌ها نشان داد طول عمر زندگی مشترک زوجین در حال جدایی رو به کاهش است و گاهی به یک سال هم نمی‌رسد.

ادامه مطلب ...

بایدها و نبایدهای انتخاباتی ازدیدگاه امام خمینی


انتخابات تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم و عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش است از این رو انتخابات دارای اهمیت و جایگاه بلندی است و مردم نقش بزرگی در ایفای این رسالت و تکلیف بزرگی بر دوش خواهند داشت.


امام خمینی (ره ) درباره اهمیت حضور و شرکت مردم در انتخابات می فرمایند:

امام خمینی

«این وظیفه ای است الهی وظیفه ای است ملی وظیفه ای است انسانی وظیفه ای است که ما باید به آن عمل بکنیم همه مان باید در انتخابات شرکت بکنیم . »

با توجه به این اهمیت و نقش حضور مردم در صحنه انتخابات است که باید همت و تلاش تمامی مسئولان دست اندرکاران کاندیداها و رسانه ها به این امر معطوف شود که با اقدامات سنجیده و تدابیر لازم و فضاسازی مناسب زمینه های حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم ساخته تا موجب امید بیشتر دوستداران و ناامیدی و شکست دشمنان اسلام را فراهم نمایند.

ادامه مطلب ...