قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

وهابیت؛ فرقه‎ای علیه شیعه و سنی

محمد بن عبدالوهاب ابن تیمیه و افکارش  برای شناخت فرقه گمراه کننده وهابیت لازم می‎نمود. افکار ابن تیمیه از همان روزهای نخست از سوی اندیشمندان و علمای شیعه و سنی مورد نقد قرار گرفت و در این زمینه کتاب‎های بسیاری نگاشته شد.

اما متاسفانه پس از گذشت حدود 5 قرن از ابن تیمیه، آراء و افکار وی توسط فردی به نام محمدبن عبدالوهاب (که از علمای بزرگ عربستان سعودی بوده)، از انزوا بیرون آورده شد و موجی از تفرقه را بین مسلمانان ایجاد نمود و باعث کشتاری شدید بین ایشان شد.

ترویج آراء ابن تیمیه از سوی محمدبن عبدالوهاب (که عنوان مکتب وهابیت را به خود گرفت) باعث حمله وهابیون با پشتیبانی سیاسی – نظامی شیوخ برخی از قبایل "نجد" به مناطق مسلمان‎نشین حجاز، عراق، شام و یمن، در دهه‎های نخست قرن 13 هجری و قرن 19 میلادی شد.


  ادامه مطلب ...

باران‌هایی که وسوسه شیطان را از قلب می‌شوید!



تقوا

قرآن کریم در آیه 11 سوره انفال می فرماید:


إِذْ یُغَشِّیکُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَ یُنزَِّلُ عَلَیْکُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاءً لِّیُطَهِّرَکُم بِهِ وَ یُذْهِبَ عَنکمُ‏ْ رِجْزَ الشَّیْطَانِ وَ لِیرَْبِطَ عَلىَ‏ قُلُوبِکُمْ وَ یُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَام؛  


به یاد آر آن گاه که خدا چنان ایمنیتان داده بود که خوابى سبک شما را فروگرفت و از آسمان برایتان بارانى بارید تا شست و شویتان دهد و وسوسه شیطان را از شما دور کند و دلهاتان را قوى گرداند و قدمهاتان را استوار سازد.


ادامه مطلب ...

در هتل بعثی‌ها

آزاده خلبان تیمسار محمدیوسف احمدبیگی از روزهای اسارت خود روایت می‌کند: نیمه شب شانزدهم دی ماه 59، شانزده روز پس از اسارتم، در باز شد. نگهبان داخل شد. رو به من کرد و گفت: «مستر! آماده شو برویم.» گفتم: کجا؟ خندید و گفت: هتل.

آزاده خلبان تیمسار محمدیوسف احمدبیگی



بچه‌ها که در اتاق بودند، شروع به سر و صدا کردند. آن‌ها را ساکت کردم. مقداری برایشان صحبت کردم و پس از دلداری دادن آن‌ها گفتم: «با همدیگر متحد باشید و نگذارید دشمن از شما سوء استفاده کند. جنگ، دیر یا زود تمام خواهد شد و به کشور باز خواهید گشت. خدای نکرده کاری نکنید که فردا با وجدانی شرمسار و ناراحت به ایران برگردید.



  ادامه مطلب ...

چراغ سبز به همجنس‌بازان


پاپ همه را شوکه کرده است! تغییرات جدید او نه جهنمی را می شناسد، نه آدم و حوایی را، می خواهد انجیل را تغییر دهد . پاپ فرانسیس چه می خواهد؟


همجنس بازی، کلیسا


مارتین لوتر شخصی که بر علیه کلیسای کاتولیک به پا خواست و مذهبی نو را در دل مسیحیت با عنوان پروتستان به وجود آورد حال عده ای از پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک روم به این عنوان یاد می کنند!

و اعتقاد دارند او می تواند چنین نقشی را بر عهده گیرد .این اولین اظهارات جالب است که کلیسای کاتولیک به سمت گرایش مخالف خود می چرخد!




  ادامه مطلب ...

10 حقیقت عجیب در مورد ماه



10 حقیقت عجیب در مورد ماه

 

 

1. شکل مردی که بر روی ماه می بینید (یا تصویری شبیه نام «علی» که بر روی ماه دیده می شود) طبق گفته سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در واقع حوضچه هایی هستند که از تجمع سنگ های بازالت تشکیل شده اند.

 




ادامه مطلب ...

هر کس به امید هوسی می‌آید!

افراد تنها و تعداد زیادی از جوانانی که مهارت های اجتماعی و ارتباطی ضعیفی دارند از مشتریان ثابت چت روم ها محسوب می شوند. به دلیل اینکه در چت روم ها نیازی به رعایت چارچوب ها و استانداردهای رایج در میان فردی و اجتماعی نیست.

اینترنت



این افراد به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و در این فضاها هر کس بر اساس نیازی که در خود حس می کند، وارد می شود. برخی افراد از مناسبات متناقض اجتماعی، واقعیت های تلخ زندگی، ناکامی های گذشته و کنونی خسته هستند و برای افرادی دیگر تنها جنبه سرگرمی دارد و جبران کننده نیازهای ارتباطی آنها در دنیای واقعی است.

گذشته از کسانی که ارضاء نیازهای روانی، آنها را به چت روم ها می کشاند، عده ای از افراد به قصد مزاح و فریب دیگران وارد چت روم ها می شوند و از دادن اطلاعات غلط و دست انداختن دیگران لذت می برند.



ادامه مطلب ...

تابلوی ایست برای viberو we chat ؟!


چت


 نباید از نظر دور داشت که مسوولان در نهایت موفق به اقناع عموم برای استفاده از این امکان‌ها نمی‌شوند و مخاطبان این شبکه‌ها به هر طریق موفق به تحقق خواسته خود می‌شوند. این روزها «وایبر»، « وی‌چت»، «اینستاگرام» و «تانگو» هم به جمع شبکه‌ها و امکانات مجازی مورد علاقه بسیاری پیوسته و همین علاقه باعث شده است که رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا از نظارت پلیس بر فضای "اینستاگرام" و "وی‌چت" خبر دهد.



ادامه مطلب ...

ویژگی‌های یاران خاصّ حضرت مهدی(عج)


یارانقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف, بزرگترین قیامی است که بشریت در تاریخ، نظاره گر آن خواهد بود, و چنین انقلاب عظیمی را باید دارای افراد شایسته و خاص یاری کنند.


با اندکی تأمل در میان روایات تبیین کننده‌ی تعداد و احوال یاران حضرت مهدی علیه السلام, این امر که تعداد یاران خاصّ حضرت مهدی (عج), سیصد و سیزده نفر است؛ به وضوح تبیین گردیده است. در میان این دسته از روایات برای این افراد ویژگی ها و خصوصیاتی ذکر گردیده که تا حدودی, حاکی از تمایز و خاص بودن این افراد می باشد.


ادامه مطلب ...

پیامک های ضد دختران!

"دختر چیست؟ حدفاصل میان چکمه و کلیپس" از این دست مطالب و جوک ها که قطعا در زمره طنز سخیف جای می گیرند در شبکه های اجتماعی، ابزارهای گفتگوی اینترنتی و پیامک ها بسیار باب شده است اما قطعا به راحتی نمی توان از کنار آنها گذشت.


زن

نمی خواهیم بگوییم در پشت پرده این مطالب حتما دست های مغرضی وجود دارند اما حتما دست های پنهان معانی و اثرات اجتماعی موجود هستند. این مضامین هر چند که محتوای طنز داشته باشند اما دارای اثرات و پیام هایی هستند. به طور کل جوک ها و پیامک ها نمودی از فرهنگ جامعه و خروجی ای از درون آن می باشند و البته در ادامه دارای تاثیر بر ابعاد و شکل گیری فرهنگ آن جامعه هستند. در واقع جوک ها و خنده های ناشی از آن می توانند دارای تحلیل های معناشناسی، جامعه شناسی و روانشناسی باشند.


  ادامه مطلب ...

رموز ارتباط با قوم شوهر!


ارتباط

اگر می خواهید رابطه تان بحرانی نشود،به نکات زیر توجه کنید:


خودتان را با شرایط وفق دهید: زوج‌ها در اوایل ازدواج اغلب تصور می‌کنند که رابطه شان با خانواده همسر باید یکی از بهترین رابطه‌ها باشد.اما وقتی بچه دار می‌شوند، ناچارا درگیر کارها و وظایف بیشتری می‌شوند و نوع رابطه شان تغییر می‌یابد. در این بین مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و همچنین دیگر بستگان سعی می‌کنند که بفهمند چگونه می‌توانند خودشان را با این وضعیت وفق دهند.اگر زمانی تعارضی بوجود آمد ، هیچ وقت نگذارید همسرتان احساس کند که باید بین شما و خانواده اش یکی را انتخاب کند.

   
ادامه مطلب ...

دور زدن مشکلات در کمترین زمان


مقاومت در برابر مشکلات

اگر در زندگیتان ، با مشکل بزرگی رو به رو شوید چه می کنید؟ آیا از آن نوع انسانهای با اراده هستید که در برابر طوفان سر بلند می کنند و بر خلاف جریان آب ، با قدرت شنا می کنند؟ و یا از آن دسته از انسانها که دائم غر می زنند و این و آن را مقصر اصلی مشکلات زندگیشان می دانند و زمین و زمان را محکوم می کنند؟ و یا جزو گروهی هستید که دست روی دست می گذارند و امیدشان را از دست می دهند و آه می کشند؟


جزو هر گروهی که هستید ، به هر فرهنگ و آیینی که اعتقاد دارید، در موقع بروز مشکلات، رشته حیاتتان را از دست ندهید،امیدتان را از دست ندهید . امید داشتن، باور به نتیجهء مثبت اتفاقها یا شرایط، در زندگی می‌باشد.

 



ادامه مطلب ...

بالاخره کپی رایت حرامه یا حلال؟!


کپی

اگر با تکثیر، کپی و نسخه برداری از یک اثر علمی، هنری، صنعتی و مانند آن حقی از فرد و یا افراد ضایع شود و یا تعدی از قانون داخلی و یا مخالفتی با قرارداد بین المللی صورت پذیرد آن تکثیر و نسخه برداری ممنوع و حرام خواهد بود؛


اما اگر به گونه ای باشد که نه حقی ضایع گردد و نه مخالفتی با قانون و قرارداد رخ دهد؛ تکثیر و نسخه برداری منعی نخواهد داشت.



  ادامه مطلب ...