قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

آیا از جن باید ترسید؟


جن
برای در امان ماندن از جن چه باید کرد؟

موارد زیادی از بیماران روان پریش دیده شده اند که بیماری خود را ناشی از دیدن این موجودات می‌دانند و از سوی اطرافیان جن زده لقب گرفته اند.

مسلم است که وحشت، ترس و اضطراب بیش از حد، موجب بسیاری از اختلالات روحی و روانی خواهد شد. به راستی کدام انسان است که در برخورد با این موجودات بیم در دلش راه نیابد؟!

ولی آیا می‌توان همه این بیماری ها را منسوب به جن و شیاطین دانست؟


  ادامه مطلب ...

دیشب با خدا حرف زدم؛ میدونی بهم چی گفت؟!


خدا


وقتی قلب‌هایمان‌ کوچک‌تر از غصه‌هایمان‌ می شود

وقتی نمی توانیم‌ اشک‌هایمان‌ را پشت‌ پلک‌هایمان‌ مخفی کنیم‌

و بغض‌هایمان‌ پشت‌ سر هم‌ می شکند

وقتی احساس‌ می کنیم بدبختی ها بیشتر از سهممان‌ است‌ و رنج‌ها بیشتر از صبرمان؛

وقتی امیدها ته‌ می کشد و انتظارها به‌ سر نمی رسد

وقتی طاقتمان‌ تمام‌ می شود و تحملمان‌ هیچ …

آن‌ وقت‌ است‌ که‌ مطمئنیم‌ به‌ تو احتیاج‌ داریم

و مطمئنیم‌ که‌ تو ، فقط‌ تویی که‌ کمکمان‌ می کنی …

آن‌ وقت‌ است‌ که‌ تو را صدا می کنیم و تو را می خوانیم.


ادامه مطلب ...

اصول تجارت در قرآن کریم



تجارت

یکی از مطالب قرآن شریف، بیان قوانین ظاهر شریعت و آداب و سنن الهیه است، که در این کتاب نورانی کلیات و مهمات آن ذکر شده، و عمده در این قسم دعوت به اصول مطالب و ضوابط آن است؛ مثل باب صلاة، زکات، خمس، حج صوم، نکاح، ارث، قصاص، حدود، تجارت و امثال آن.


و چون این قسم، که علم ظاهر شریعت است، عام المنفعه و برای جمیع طبقات از حیث تعمیر دنیا و آخرت مجعول است و تمام طبقات مردم از آن به مقدار خود استفاده کنند، از این جهت در کتاب خدا دعوت به آن بسیار است و در احادیث و اخبار نیز خصوصیات و تفاصیل آنها به حد وافر است و تصانیف علماء شریعت در این قسمت بیشتر و بالاتر از سایر قسمت‌ها است.»

ادامه مطلب ...

حد شرعی سود در فروش کالا !


سود

در نظام اقتصادى اسلام، تعیین قیمت در بازار، بر اساس عرضه و تقاضاست، ولى این بازار از سوى قوانین ثابت شرعى و متغیر حکومتى، محدود و توسط دولت نظارت مى‏شود. البته اگر دولت در مواردى تشخیص دهد که تعیین قیمت خاص، تأمین کننده مصالح اسلام و مسلمین است، مى‏تواند اقدام به قیمت گذارى نماید.


  ادامه مطلب ...

دنبال مد بودن، تاکجا؟

طبیعت انسانی گرایش به کمال دارد. زیبایی به عنوان مصداقی از کمال، مطلوب انسان است و می کوشد تا خود و محیط زیست و زندگی اش را زیبا نماید.


مدگرایی


یکی از علت های آبادانی و عمران زمین و تغییر و تصرف در آن که ماموریت الهی انسان نیز است، بهره مندی از زیبایی های آن و تبدیل زشتی ها به زیبایی هایی است که مطلوب و مناسب انسان است.


انسان موجودی کمال گراست؛ لذا از هر چیزی که نقص است گریزان بوده و بیزاری می جوید و می کوشد تا هر کمبودی را جبران و با تلاش و کوشش به کمال برسد.


  ادامه مطلب ...

کمرویی، اضطراب اجتماعی

کمرویی و روش های درمان آن


بسیاری از محققان و متخصصان، ریشه ی اصلی کمرویی را در ترس یا اضطراب اجتماعی ( SOCIAL ANXIETY) می دانند. بنابراین لازم است اشاره ی مختصری به اضطراب  و اضطراب اجتماعی داشته باشیم.



  ادامه مطلب ...

نقش ایمان در عشق به همسر

 


همسر

بدون شک اساس خانواده عاطفه و محبت است و بدین خاطر گاهی گفتن کلمه"دوست دارم" شعله محبت را در درون خانه فروزان می کند و به زندگی ها روح و نشاط می بخشد. ابراز عشق و علاقه در محیط خانواده، میان دو همسر، یا میان پدر و مادر نسبت به فرزندانشان خانه را به بهشت تبدیل می کند.


چه دوزخهای سوزانی که معلول کمبود محبت و عاطفه فرزندان از جانب والدین است و حسرت شنیدن "عزیزم ،دلبندم تو را دوست دارم و..."سالها بر دل فرزندان می ماند و گرفتار عقده کمبود محبت می شوند.

 

ادامه مطلب ...