قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

از من و تو گذشته !؟

دیگه از ما گذشته" شاید این جملات را از زوجین بسیاری چه جوان و چه قدیمی تر شنیده باشید زیرا بعد از اینکه مدتی از زندگی مشترک افراد گذشته و همه چیز روال عادی خود را می یابد و یا اینکه شرایط زندگی به سمتی می رود که زوجین دیگر کمتر می توانند وقت  صرف یکدیگر کنند به چنین نتایجی می رسند در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و .......
ازدواج

بعد از اینکه شور و اشتیاق روزهای اول ازدواج در شما فروکش کرد و بعد از مدتی به این نتیجه رسیدید که علایق مشترک کمی با همسرتان دارید، نباید فعالیتهایی را که در گذشته در زمینه انجام آن با هم تفاهم داشته و از انجام آن لذت می برید کم اهمیت جلوه دهید. زوجهای خوشبخت و خوشحال وقتی می بینند علایق مشترک ندارند، به اشتباه سعی می کنند سرگرمی هایی برای خودشان بوجود بیاورند.

در چنین شرایطی به این فکر کنید که علایق خودتان و همسرتان را پرورش دهید، این موضوع موجب می شود در نظر همسرتان جذاب تر جلوه کنید و به صورت فردی بیش از حد وابسته، افسرده و بی حوصله و .. ظاهر نشوید.


  ادامه مطلب ...

پاسخ سوالات کاربران محترم در مورد ویژه‎نامه خرافات در عزاداری

1- عزاداری امام حسین علیه السلام از اهم وظایف شرعی ما است و همه باید به حد اعلی در ترویج آن و بهتر برپا شدن آن کوشا باشیم.

2- نفی عزاداری تنها با مخالفت با عزاداری محقق نمی‎شود، بلکه با تخریب چهره عزاداری و عزاداران نیز میسر می‎باشد.

3- عزاداری نیز باید مبتنی بر گفتار و رفتار ائمه معصومین علیهم السلام باشد.

4- هدف از عزاداری‎های امام حسین علیه السلام همان هدف قیام آن حضرت به معنای برپایی دین واقعی اسلام و تشیع است و هر اقدامی که به نام عزاداری، موجبات وهن تشیع مظلوم در جهان امروز گردد، مخالف با هدف آن حضرت می‎باشد. و نه تنها موجب تخریب قیام آن حضرت خواهد شد بلکه موجب نارضایتی حضرت حجة بن الحسن (عج) خواهد گردید.

5- باید عزاداری‎هایمان سرشار از ایمان به خدا، تمسک به صراط مستقیم و راه انبیاء و اولیاء معصومین باشد. عزاداری‎های ما باید چراغ هدایت انسان‎ها و کشتی نجات گمراهان از انحرافات باشد. 

" انّ الحسین مصباح الهدیً و سفینة النجاة"   
  ادامه مطلب ...

ائمه اطهار(علیهم السلام) چگونه معصوم شدند؟!

 

عصمت

ازجمله اعتقادات درباره ی امامت و نبوت و به طورکلی معصومین (علیهم السلام) موضوع عصمت ایشان است. سخنان بسیاری در این رابطه گفته شده است اما به راستی معصومین (علیهم السلام) چگونه موفق به کسب ملکه ی عصمت می شوند؟ آیااز جانب پروردگار نیز برایشان کمکی است تا بتوانند این ملکه را کسب نمایند؟!


عصمت یعنی ....!

عصمت به معنای دوری کردن از گناه و اشتباه است. یعنی معصومین (علیهم السلام) کسانی هستند که به هیچ عنوان در زندگی دچار اشتباه و یا گناه نمی شوند.

ادامه مطلب ...

چه کسانی در قیامت کور محشور می شوند؟


 کسانی که در این دنیا چشم به روی آیات الهی بستند و نخواستند آیات عظمت الهی را ببینند و با آگاهی و از روی عمد نشانه های قدرت و خدایی خداوند عالم را دیدند و ارتباط آنها با خدا را منکر شدند؛ زمین و کهکشان‌ها را طبیعت خواندند و نه خلقت؛ پیچیدگی های شگفت انگیز بدن انسان را زاییده پدر و مادر دانستند و نقش خدا در خلق چنین آثاری را ندید گرفتند و انکارهای فراوان دیگر.

چنین افرادی که در دنیا خود را از دیدن آیات الهی محروم کردند؛ در قیامت از دیدن آثار رحمت الهی محروم می شوند؛ همین‌ها که در دنیا راه هدایت و سعادت را ندید گرفتند در قیامت هم راه بهشت و رسیدن به مواهب الهی را نخواهند دید.



ادامه مطلب ...

شبهه : چرا خداوند راه بازگشت عده ای را می بندد ؟!


عدل الهی

ابتدا دقت کنیم که در این عالم خلقت، هیچ چیزی با عدل الهی در تضاد نیست.

عدل یعنی «قرار دادن هر چیزی در جای خودش» و عالم هستی، تجلی علم و حکمت الهی است.

خداوند متعال برای هدایت ما نشانه‌هایی قرارداده است، برخی از این نشانه‌ها را به قلم صُنع (صنعت، خلقت) نوشته و برخی دیگر را به قلم وحی نوشته و بر انبیایش نازل نموده است تا او را بهتر بشناسیم. پس قطعاً در قرآن کریم آیه‌ای یافت نمی‌شود که دلیلی متناقض بر علم، حکمت و عدل الهی باشد.


  ادامه مطلب ...

بهترین نصیحت دنیا از زبان دکتر الهی قمشه‌ای

بهترین نصیحت دنیا این است که زندگیتان را به عشق بفروشید نه به مال دنیا و چهار روز آسایش و جاه و مقام. «همه صفات بد ما به‌خاطر این است که حضور خداوند را در اطرافمان حس نمی‌کنیم و اصلاً یادمان رفته که او هست»


الهی قمشه‌ای

 آیه 52 سوره آل عمران

«شما هرگز به مقام نیکویی و مرتبت نیکوکاری نخواهید رسید ، مگر از آنچه خود دوست می دارید در راه خدا انفاق کنید و آنچه در راه خدا انفاق کنید خداوند البته بدان آگاه است...»

در داستان های صوفیان آمده است که بت پرستی از جماعت هندوان پیوسته در کنار دریا می رفت و برای ماهیان و پرندگانی که در ساحل بودند خوراک و غذا می برد.

او را گفتند که تو وقت خود بیهوده تلف می کنی زیرا خداوند به سبب بت پرستی آن هدایای تو را نخواهد پذیرفت.


  ادامه مطلب ...