قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

توصیه‌ علامه طباطبایی به یک جوان!

علامه طباطبایی


 

جوانی هستم 22 ساله …چنین تشخیص می دهم که تنها ممکن است شما باشید که به این سۆال من پاسخ دهید، در محیط و شرایطی که زندگی می کنم هوای نفس و آمال و آرزوها بر من تسلط فراوانی دارند و مرا اسیر خود ساخته اند و سبب آن شده اند که مرا از حرکت به سوی الله و حرکت در مسیر استعداد خود باز داشته و می دارند، 


درخواستی که از شما دارم، برای من بفرمایید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کند؟


 

 

ادامه مطلب ...

سرک کشیدن در زندگی دیگران ممنوع!

 

ما هیچکدام دوست نداریم کسی وارد حریم خصوصی زندگیمان شود و به نوعی در زندگیمان سرک بکشد حال آن فرد هر دلیلی که می خواهد داشته باشد؛ تجسس یکی از مهمترین موضوعات اخلاقی است که متأسفانه گریبان بسیاری را گرفته است.


تجسس

انسانی که سالم است نگاه مثبتی به زندگی و اطرافیانش دارد؛ پس کسی که دنبال عیبجویی دیگران است قطعا فردی است که از نظر شخصیتی مشکلی دارد چنانچه این رفتار بر طبق آیات قرآن و روایات، مذموم دانسته شده و جایز نیست. زیرا در روایات آمده است اگر کسی به آبروی دیگری بی‌احترامی کند و حرمت او را از بین ببرد مثل این است که به خانه کعبه بی‌احترامی کرده است.

 






ادامه مطلب ...

آیه شیطان پرستی درباره کیست؟


سوال از خدا پاسخ از شما

هربار که سخن از شیطان پرستی به میان آید، ذهن ها متوجه عده خاصی با عقاید عجیب مثل پرستش شیطان و رفتارهای عجیب، شنیع و جنایات می‌گردد؛ اما آنچه در کتاب آسمانی ما در این باره آمده، موضوع وسیع تری است و خدای ناکرده ممکن است شامل خود ما که انسان های ظاهراً عادی هستیم نیز بشود.

 





ادامه مطلب ...

فریب در ازدواج و حق فسخ برای طرف مقابل

 با توجه به پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها، بیشتر فریب‌هایی که از جانب آقایان صورت گرفته، دروغ در بیان داشتن تحصیلات عالیه، شغل مناسب و یا حتی ادعای فرزندی یکی از خانواده‌های معروف بوده است و در مقابل فریب‌هایی که از جانب خانم‌ها صورت گرفته اکثرا مبتنی بر پنهان کردن ازدواج در گذشته است که با آشکار شدن این موارد، فریب خورده شکایت خود را تحت عنوان فریب در ازدواج به دادگاه ارائه می‌دهد.

ازدواج، طلاق



قاضی محمدحسین نیکوکلام در ارتباط با فریب در ازدواج به خبرنگار گفت: در مبحث نکاح با عنوانی به نام فریب در ازدواج یا تدلیس مواجهیم. بر مبنای ماده 438 قانون مدنی تدلیس عبارت از عملیاتی است که زن یا مرد یا شخص ثالثی انجام داده و موجب فریب در امر ازدواج شود.




ادامه مطلب ...

جشن طلاق با آزادی های یواشکی



جشن طلاق

هفت ماه پیش بود که دو تا از بچه های دانشگاه را دیدم و فرمودند که چندی پیش بر حسب تصادف باهم تماس گرفته اند و الان مشغول فراهم نمودن امور ازدواج هستند، تا اینجا که مشکلی نیست. بر حسب وظیفه تبریکات لازمه را نثارشان کردم و رفتم. ازدواج این دوستان شاید ده روز بعداز آن دیدار صورت گرفت آنهم مالال مال از شور و پیام های متفاوت و.....بماند.

شاید 20 روزی از انجام این امر خیر یا به روایت دینی تکمیل نصف دین این دو نفر گذشته بود که مرد منزل با اخم و دعوا مهمان اینجانب شد، چه فرخنده سحری که یک ساعت بعد از حضور مرد خانه؛ خانم خانه هم تشریف آوردند.


   ادامه مطلب ...

متد جدیدی از شیطان پرستی!

وای خدای من !! چه علامت هایی ، چه شکل هایی برای خودشان درست کردند! آخه این چه وضعیه؟!!

با این شکل ها چی را می خوان نشون بدن؟ !اینکه ما شیطان پرستیم؟!!

شیطان پرستی هم افتخار داره؟!!

اینها همه مطالبی است که با دیدن یک سری از جوانان و افرادی با شکل های عجیب و غریب در جامعه، ناخودآگاه در ذهنمان جاری و ساری می شود!!  جوانانی که شیطان را همچون بتی برای خود ساخته اند و برای این ساخته ی شیطانی خود، وجود و هستی خود را به پای آن می ریزند.

  ادامه مطلب ...

تحلیل رهبری از جنگ عراق


دیدار رهبری با خانواده های معظم شهیدان هفتم تی


رهبر انقلاب اسلامی، در آغاز سخنانشان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه عظیم را ماه «توجه مخلصانه، با صفا و با شور و حال» به درگاه پروردگار کریم خواندند و آحاد مردم را به مغتنم شمرد .

این ماه و طلب توفیق و رحمت و مغفرت الهی توصیه کردند.

ایشان، 7 تیر 1360 را روزی تاریخی و فراموش نشدنی برشمردند و خاطرنشان کردند: شهیدان نیازی به ما ندارند بلکه ما محتاج شنیدن پیام آنها، شناخت اهدافشان و پیگیری راه سعادت بخش آنان هستیم.


ادامه مطلب ...