قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

دو روی سکه ی غیبت امام زمان علیه السلام

امام زمان
غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام همچون سکه ای دارای دو وجه است. در یک روی سکه، "امام غائب از نظر" قرار گرفته که در روایات با عبارات ویژه ای غربت و تنهایی ایشان به تصویر کشیده شده است.
عباراتی همچون: اصبغ ابن نباته گوید از امیرالمومنین علی علیه اسلام شنیدم که فرمود: «صاحب این امر آواره، ‌رانده، تک و تنها است.»(١)

امامی که در نهایت حدّ محبت و عشق به بندگان خدا قرار داشته و به هدایت آنها از خودشان حریصتر است.


   ادامه مطلب ...

تفحصی تکان‌دهنده‌تر از کربلای 4


 ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن روزی روزگاری در جنگ تحمیلی به آب‌زدند تا آزادگی را تجربه کنند و امروز با دست‌های بسته آمدند تا تاج آزادگی را بر سر ما نهند و از هر بندی و اسارت و تحمیلی رها کنند.

تفحصی تکان‌دهنده‌تر از کربلای 4
با لب‌های تشنه و خاک گرفته آمده‌اند تا ما را از سرچشمه معرفت سیراب کنند و احدی جرئت به تعرض نکند.

روایت صحنه تفحص این دلاوران چنان دل را به درد می‌آورد که حتی یکی از رزمندگان کربلای 4 اذعان می‌کند: تصور صحنه این شهدا و تفحص آن به‌نوبه خود ازنظر من به‌عنوان یک رزمنده که جبهه‌ها را به‌خوبی درک کرده‌ام، بسیار سخت‌تر از صحنه‌هایی است که ما دیدیم و تحمل کردیم.




    ادامه مطلب ...

سکانس هایی از ماه رمضان

ماه رمضان علاوه بر ره آورهای فردی، نتایج اجتماعی گسترده ای هم در میان مردم دارد، نتایجی که باعث می شود شهر در روزها و شبهای ماه مبارک رمضان رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.


تاثیرات اجتماعی ماه رمضان

ماه رمضان که بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی-ماهی است که در آن، درهای رحمت الهی به سمت بنده  گشوده می شود- تاثیرات گسترده ای در رفتار آدم های جامعه دارد.

 

  ادامه مطلب ...