قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

رمز موفقیت: یک کلمه پنج حرفی!


شاید برخی ها تصور کنند زمانی که میانبرهای راحت تری نیز برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، برای چه خودمان را آزار دهیم و به اصول دیگر کاری فکر کنیم؟

موفقیت

واقعیت اینجاست که کار، بدون چاشنی اخلاق راه به جایی نخواهد برد! در محیط کاری خود، اخلاق حرفه ای را رعایت کنید تا درهای موفقیت به رویتان گشوده شود؛ تنها با همین یک واژه پنج حرفی: «اخلاق».

اخلاقیات در کار عبارتند از: «دیدگاهی در مورد زندگی که سبب افزایش سخت کوشی و بالا بردن انضباط فردی می شود و شما را به سمت موفقیت و کامیابی عمومی سوق می دهد. کامیابی جز در سایه خداوند بدست نخواهد آمد و نشانه ای از الطاف الهی است». چه چیز سبب وجود یا فقدان «وجدان کاری» می شود؟ 

 

    ادامه مطلب ...

داعش دوم در راه است!


مرحله نخست این ارتش با آموزش 4 هزار نیروی تازه نفس توسط کارشناسان سازمان سیا در اردن انجام شده است. پس از آموزش این 4 هزار نفر تصمیم گرفته شده است تا با تاسیس پایگاه های نظامی در سه کشور ترکیه، اردن و عربستان نیروهای جدیدی نیز به آن اضافه شود


اعضای "ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش" تصمیم گرفتند تا ارتشی را برای مبارزه با این گروه تروریستی تشکیل دهند که وظیفه آموزش و سازمان دهی آنان بر عهده ترکیه، عربستان و اردن خواهد بود. 

 

ادامه مطلب ...

احکام نذر، عهد و قسم

نذر

«نذر» در اصطلاح فقهى؛ یعنی این‌که انسان ملتزم شود کار خیرى را براى خدا به‌جا آورد، یا کارى را که ترک آن بهتر است، براى خدا ترک نماید. یکی از شرایط درستی نذر این است:  

کارى را که انسان نذر می‌کند، باید توانایی انجام آن براى شخص نذر کننده ممکن و از نظر شرع مقدس اسلام نیز مطلوب باشد؛ مانند انجام واجب و مستحب یا ترک حرام و مکروه و یا انجام کار مباحى که از جهتى بهتر باشد و نذر کننده نیز به قصد همان جهت نذر کند

 

  

ادامه مطلب ...

یک هدیه کلیدى و مادر همه‏ خیرات!

حکمت

حکمت را به معنى معرفت و شناختِ اسرار و آگاهى از حقایق و رسیدن به حقّ دانسته‏اند که خداوند به بعضى از افراد به خاطر پاکى و تقوى و تلاش عطا مى‏کند، تا آنان وسوسه‏هاى شیطانى را از الهامات الهى باز شناخته و چاه را از راه و شعار را از شعور تشخیص دهند و این خیر کثیر است.


یُۆْتِی الْحِکْمَةَ مَنْ یَشاءُ وَ مَنْ یُۆْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْراً کَثِیراً وَ ما یَذَّکَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبابِ (بقره ـ 269)

(خداوند) حکمت و بینش را به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) مى‏دهد و به هر کس حکمت داده شود، همانا خیرى فراوان به او داده شده و جز خردمندان (از این نکته) متذکّر نمى‏گردند. 

ادامه مطلب ...