قرآن مبین
قرآن مبین

قرآن مبین

زیارت کن پیامبرت را از همین جا...

زیارت


در حق تمامى مردم به خصوص حاجیان مستحبّ موکد است، مشرّف شدن

به زیارت روضه مطهّره و آستانه‏ منوّره فخر عالمیان حضرت سیّد المرسلین محمّد بن عبد اللّه صلی الله علیه و آله. و ترک زیارت آن حضرت، باعث جفا در حق او در قیامت است.

 

 

فضلیت زیارت پیامبر رحمت

شیخ صدوق از امیر المومنین علیه السّلام روایت کرده: حجّ خود را به زیارت رسول خدا صلى اللّه علیه و آله تمام کنید، که ترک زیارت آن حضرت پس از حجّ‏ جفا و خلاف ادب است، و شما را به این زیارت دستور داده‏اند و به زیارت قبرى چند که خدا حق آنها و زیارت آنها را بر شما لازم کرده بروید و کنار آن قبرها از خدا طلب روزى کنید. 



   


در حق تمامى مردم به خصوص حاجیان مستحبّ موکد است، مشرّف شدن به زیارت روضه مطهّره و آستانه‏ منوّره فخر عالمیان حضرت سیّد المرسلین محمّد بن عبد اللّه صلی الله علیه و آله. و ترک زیارت آن حضرت، باعث جفا در حق او در قیامت است.

زیارت

 

فضلیت زیارت پیامبر رحمت

شیخ صدوق از امیر المومنین علیه السّلام روایت کرده: حجّ خود را به زیارت رسول خدا صلى اللّه علیه و آله تمام کنید، که ترک زیارت آن حضرت پس از حجّ‏ جفا و خلاف ادب است، و شما را به این زیارت دستور داده‏اند و به زیارت قبرى چند که خدا حق آنها و زیارت آنها را بر شما لازم کرده بروید و کنار آن قبرها از خدا طلب روزى کنید.


و نیز از ابو الصّلت هروى روایت کرده که: خدمت حضرت‏ رضا علیه السّلام عرض کردم: یابن رسول اللّه، چه مى‏فرمایى در حدیثى که اهل آن روایت مى‏کنند، که مومنان در بهشت‏ از منازلشان پروردگار خود را زیارت مى‏کنند؟ کنایه از این‏که معنى حدیث اگر حدیث صحیحى باشد چیست؟


با آنکه شامل مطلبى است که به ظاهر با اعتقاد حق‏ هماهنگى ندارد، حضرت پاسخ او را به این صورت فرمودند:


اى اباصلت، خدا پیامبرش محمّد صلى اللّه علیه و آله را از جمیع خلقش حتى از پیامبران و ملائکه برتر قرار داد، و طاعت او را طاعت خود، و بیعت او را بیعت با خود، و زیارت او را زیارت خود شمرد، چنان‏که فرمود:


«مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ و فرموده إِنَّ الَّذِینَ یُبَایِعُونَکَ إِنَّمَا یُبَایِعُونَ اللَّهَ یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ ؛


هرکه پیامبر را اطاعت کند خدا را اطاعت کرده و فرموده: آنان‏که با تو بیعت مى‏کنند در حقیقت با خدا بیعت مى‏کنند دست خدا بالاى دست آنان است‏.»


و رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرمود: هر که مرا در حال حیات، یا پس از مرگ زیارت کند، چنان است که خدا را زیارت کرده باشد... .

و حمیرى در کتاب «قرب الأسناد» از حضرت صادق علیه السّلام روایت کرده: رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرمود: هرکه مرا در حیات یا پس از ممات زیارت کند، روز قیامت شفیع او مى‏شوم.

 

دست در دست زائران حریم نبوی در طرحی سراسری

با توجه به فضائل بسیاری که تنها به گوشه ای از آن اشاره گردید، سایت تبیان در کنار سایر رسانه ها طی طرحی سراسری فضایی را آماده می کند تا عاشقان کوی دوست، از هر جای عالَم که هستند، قلوب خود را به یکدیگر گره زده و راهیِ حریم پاک نبوی نمایند، که:

                     گر چه دوریم به یاد تو قدح می‌گیریم                           بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی

 


زیارت از راه دور


علاّمه مجلسى در «زاد المعاد» فرموده: شیخ مفید و شهید و سید ابن طاووس(ره) گفته ‏اند: چون بخواهى در غیر مدینه طیبه حضرت رسول گرامى صلى اللّه علیه و آله را زیارت کنى، غسل کن و چیزى شبیه قبر در برابر خود بساز، و نام مبارک آن حضرت را بر آن بنویس، سپس بایست و دل خود را متوجه آن حضرت کن و بگو:


أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَنَّهُ سَیِّدُ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ أَنَّهُ سَیِّدُ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ الْأَئِمَّةِ الطَّیِّبِینَ


شهادت مى‏دهم که معبودى جز خدا نیست،یگانه و بى‏شریک است،و شهادت مى‏دهم که محمّد بنده و رسول اوست،و آقاى پیشینیان و پسینیان،و سرور پیامبران و رسولان است.خدایا بر او و اهل بیتش‏ آن امامان پاک درود فرست.


خدایا به تو پناه مى‏آورم از اینکه در آن روز جایگاه‏م در جایگاه‏ هاى بدکاران باشد،یا مقامم در مقام مردم بدفرجام‏ قرار گیرد،و زمانى که میان بندگانت جدایى اندازى،پس سوق دادى همه را با اعمالشان،گروه‏گروه به منازلشان،مرا با رحمتت به میان بندگان شایسته‏ات، در گروه اولیاى پرهیزگارت به جانب بهشتیان سوق ده،اى پروردگار جهانیان




نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد